Svar: Stop af mælkeproduktion
26. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Kære Sanne
Jeg kan godt forstå at du er urolig over de bivirkniger du har fået i forbindelse med at være begyndt på Bromergon. Det er almindeligt at der kan forekomme bivirkninger i form af svimmelhed og konfusion, men ligefrem besvime,- det synes jeg er voldsomt. Du har jo også et lille barn at tage dig af.
Ordinationen er som du beskriver at man tager 2,5 mg 2 x dgl i 14 dage. Da du har fået disse bivirkninger synes jeg at det vil være helt relevant at du kontaktede lægen mhp. om du evt. kan gå ned til halv dosis, således at du tager ½ tbl 2 x dgl, men dette skal lægeordineres.
Som regel er det kun nødvendigt at malke ud de første dage og du skal ikke malke så længe at du stimulerer til mere mælk, men netop stoppe, når mælken ikke flyder. Den første eller de to førte dage kan det være nødvendigt at malke ud flere gange om dagen, men herefter burde du kunne sætte udmalkningsfrekvensen ned og kun malke en enkelt gang dagligt for herefter at stoppe helt.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske