Brev:
Adfærd - 21 mdr.
21. oktober 2023
Alder:
21 mdr.
Adfærd - 21 mdr.
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet om vores datters uro i kroppen. Hun er 21 måneder nu.
Vi er begyndt at blive mere bekymret for hendes adfærd generelt.
Generelt er hun et barn fyldt med energi. Herhjemme er der meget gang i den. Skriger og græder hvis vi siger nej til noget og er hele tiden igang.
Til daglig går hun i dagpleje. Vi har spurgt vores dagplejemor, hvordan hun er dernede. Men hun fortæller hun er meget fræk, har meget energi. Men leger ellers godt med de andre.
Hun har ikke så meget sprog endnu, hun snakker men er mest bare noget vi ikke forstår. Hun har været meget hurtig motorisk. Hun er generelt meget afhængig af sin sut, skriger når hun ikke har den. Vi prøver så vidt muligt at begrænse det vi kan. Men det især når hun ikke er igang med noget, hun har svært ved at slappe af uden.
Hun er blevet bedre til at sove om dagen til middagslur og sover generelt godt om natten. Også ift mad går det bedre med at sidde ved bordet og spise til hun er færdig.
Hun bliver ikke passet ret meget af bedsteforældre. Ikke fordi de ikke vil, men mest fordi vi ikke har behovet for det. Og helst bare vil hygge med hende hjemme. Men kan det have indflydelse på noget?
Når vi så er ude nogen steder, flyver hun næsten rundt på væggene. Sidder ikke stille på noget tidspunkt. Selv når vi ude ved fremmede, så farer hun bare ind og undersøger. Virker helt voldsomme i sine bevægelser, fordi hun vil det hele. Man føler sig pludselig som luft.
Vi synes snart det har stået på nogen måneder, med hendes energi niveau. Og vi har snakket med kiropraktor og en fys. Hvor der ikke har været nogen ændringer.
Når jeg sammenligner med andre børn, hænger de fleste på deres forældre når de møder noget fremmede. Jeg har en datter som flyver afsted, piller ved alt og lader til hun ikke søger mig ret meget når vi afsted.
Hvad tænker du? Skal jeg være bekymret for hendes adfærd og at hun ikke søger mig når vi ude?
P.s Tak for dine altid gode svar :-)