Adfærd - 21 mdr.

21. oktober 2023

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Adfærd - 21 mdr.

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet om vores datters uro i kroppen. Hun er 21 måneder nu.

Vi er begyndt at blive mere bekymret for hendes adfærd generelt.
Generelt er hun et barn fyldt med energi. Herhjemme er der meget gang i den. Skriger og græder hvis vi siger nej til noget og er hele tiden igang.

Til daglig går hun i dagpleje. Vi har spurgt vores dagplejemor, hvordan hun er dernede. Men hun fortæller hun er meget fræk, har meget energi. Men leger ellers godt med de andre.

Hun har ikke så meget sprog endnu, hun snakker men er mest bare noget vi ikke forstår. Hun har været meget hurtig motorisk. Hun er generelt meget afhængig af sin sut, skriger når hun ikke har den. Vi prøver så vidt muligt at begrænse det vi kan. Men det især når hun ikke er igang med noget, hun har svært ved at slappe af uden.

Hun er blevet bedre til at sove om dagen til middagslur og sover generelt godt om natten. Også ift mad går det bedre med at sidde ved bordet og spise til hun er ...

Annonce

... færdig.

Hun bliver ikke passet ret meget af bedsteforældre. Ikke fordi de ikke vil, men mest fordi vi ikke har behovet for det. Og helst bare vil hygge med hende hjemme. Men kan det have indflydelse på noget?

Når vi så er ude nogen steder, flyver hun næsten rundt på væggene. Sidder ikke stille på noget tidspunkt. Selv når vi ude ved fremmede, så farer hun bare ind og undersøger. Virker helt voldsomme i sine bevægelser, fordi hun vil det hele. Man føler sig pludselig som luft.

Vi synes snart det har stået på nogen måneder, med hendes energi niveau. Og vi har snakket med kiropraktor og en fys. Hvor der ikke har været nogen ændringer.

Når jeg sammenligner med andre børn, hænger de fleste på deres forældre når de møder noget fremmede. Jeg har en datter som flyver afsted, piller ved alt og lader til hun ikke søger mig ret meget når vi afsted.

Hvad tænker du? Skal jeg være bekymret for hendes adfærd og at hun ikke søger mig når vi ude?

P.s Tak for dine altid gode svar :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg