Brev:
Tandbørstning problem
3. januar 2020
Alder:
18 mdr.
Tandbørstning problem
Kære Helen.
Vores 1,5 årige datter har vi udfordringer med omkring tandbørstning. Ved ikke om det kun er os, men som vi fik at vide ved tandplejen så er tandbørstning selvfølgelig vigtig og hver overflade osv skal børstes, men hvordan man lige forklare det en 1,5 årig vil vi gerne vide :)
Hun bider i tandbørsten og vi kan være heldig lige med at børste lidt foran, men ellers ikke. Vi har selvfølgelig også prøvet på mange måder, med både at vi selv børste tænder samtidig, liggende, stående og hvad ved jeg - men gråden bliver bare større og større. Og det skal selvfølgelig heller ikke være noget overgreb, men lige netop med tandbørstning hvor det kræver hun åbner munden er det jo lidt begrænset man kan stille op, hvis barnet ikke vil samarbejde. ?
Hilsen