Flad nakke

21. februar 2019

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Flad nakke

Kære Helen!

Tak for dit gode og brugbare svar. Det går efterhånden bedre med at få vores lille mus til at drikke i løbet af dagen, så selvom mængderne stadig er ret små (synes jeg), afviser han ikke længere flasken.

Den lille sidder meget oppe hos os bryst mod bryst og han er god til at holde hoved - både når han sidder oppe hos os og når vi leger med ham på aktivitetstæppe osv.... dog har han den seneste måneds tid fået et meget fladt baghovedet - og det er jeg simpelthen så ærgelig over 😞 det er længe siden vores sundhedsplejerske har været på besøg, men da han var nyfødt talte hun imod at bruge hjertepuden (sådan generelt) jeg har dog lige bestilt en da jeg gerne ...

Annonce

... vil rette op på “problemet” hvad er dine tanker om brug af denne?

Det skal siges at vores søn altid har været dejlig livlig og motorisk god, men måske også derfor er det næsten umulig at lægge (med hoved) på en bestemt side når vi putter i barnevogn og i sengen. Jeg samsover med ham de fleste nætter, så jeg kan jo se at han efter bare 5 minutter har drejet hoved tilbage, så det hviler på nakken eller ligger skråt 😲 om dagen bruger jeg en skråpude i ryggen, men det er den lille bandit nu ikke for glad for 😀 er der andet vi kan gøre?!

Kan hoved få en bedre facon på sigt ved at bruge hjertepude nu? Altså rette op på den flade nakke.

Kærlig hilsen
Louise og Baby

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

19. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Portionsstørrelser baby

Hej Helen Jeg har lige et spørgsmål omkring babys mad og portionsstørrelser....

15. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Modermælkserstatning i babymad

Hej Helen. Min dreng er nu 4.5 måned gammel, en stor og sulten dreng. Han...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor