Brev:
Flad nakke
21. februar 2019
Alder:
3 mdr.
Flad nakke
Kære Helen!
Tak for dit gode og brugbare svar. Det går efterhånden bedre med at få vores lille mus til at drikke i løbet af dagen, så selvom mængderne stadig er ret små (synes jeg), afviser han ikke længere flasken.
Den lille sidder meget oppe hos os bryst mod bryst og han er god til at holde hoved - både når han sidder oppe hos os og når vi leger med ham på aktivitetstæppe osv.... dog har han den seneste måneds tid fået et meget fladt baghovedet - og det er jeg simpelthen så ærgelig over 😞 det er længe siden vores sundhedsplejerske har været på besøg, men da han var nyfødt talte hun imod at bruge hjertepuden (sådan generelt) jeg har dog lige bestilt en da jeg gerne vil rette op på “problemet” hvad er dine tanker om brug af denne?
Det skal siges at vores søn altid har været dejlig livlig og motorisk god, men måske også derfor er det næsten umulig at lægge (med hoved) på en bestemt side når vi putter i barnevogn og i sengen. Jeg samsover med ham de fleste nætter, så jeg kan jo se at han efter bare 5 minutter har drejet hoved tilbage, så det hviler på nakken eller ligger skråt 😲 om dagen bruger jeg en skråpude i ryggen, men det er den lille bandit nu ikke for glad for 😀 er der andet vi kan gøre?!
Kan hoved få en bedre facon på sigt ved at bruge hjertepude nu? Altså rette op på den flade nakke.
Kærlig hilsen
Louise og Baby