Brev:
Baby pludrer ikke
14. februar 2019
Alder:
3 mdr.
Baby pludrer ikke
Kære Helen,
Jeg har i gennem min graviditet og gennem min søns første måneder gjort meget brug af din hjemmeside. Din tilgang er meget professionel og kompetent.
Jeg vil gå direkte til mit spørgsmål. Først lidt kort baggrundsinfo: min søn blev født ved kejsersnit en uge før termin da jeg lider af en kronisk tarmsygdom og lægerne mente KS var bedst. Graviditeten var uden gener, men mange bekymringer, nok særligt fordi vi var igennem fertilitetsbehandling for at opnå graviditet.
Min søn kom til verden d. 26. Oktober og jeg synes det har været en hård omgang at blive mor. Bekymringerne fylder meget.
Han var først og fremmest lidt længe om at smile og have øjenkontakt, men i dag, hvor han er 16 uger, så går det meget bedre. Han er ikke verdensmester i øjenkontakt, da han ofte virker til at koncentrer sig om omverden?!
Det der dog mest bekymrer mig er hans manglende pludren; han har faktisk aldrig rigtig sagt særlig meget og jeg kan ikke få ham til at gengive det han siger - heller ikke selvom jeg efterligner hvad han nogle han nogle gange siger.
For en uge siden kom der dog lidt pludren en tidlig morgen, men siden er det igen holdt op. Hvorfor pludrer han mon ikke?
Han er en meget meget altiv baby, som spjætter og sparker meget med både arme og ben. Slår sig på maven og vrider sig. Han er generelt lidt svær at holde underholdt og bliver ofte lidt pjevset.
Hvad kan jeg gøre for at få ham til at pludre mere?
Kærlig hilsen
H´s mor