Brev:
Natbleen og suttestop
16. marts 2017
Alder:
3 år, 6 mdr.
Natbleen og suttestop
Kære Helen
Vi har to spørgsmål til hvordan man griber tingene an med natbleen og sutten.
Vores store datter på 3,7 år har nu været uden ble om dagen siden september. Hun klarer det så flot, og der har kun været et fåtal af uheld med tis.
Vi har slet ikkr gjort nogen antræk med natbleen men bare lade den blive. Den er stadig ret våd om morgenen men nogen gange tisser hun også i den om aftenen fra hun får den på til hun bliver lagt i sengen. Hun har intet imod at have den på eller tisse i den.
Hvordan griber man det an at komme af med den? Og er der måske et tidspunkt man skal vente på.
Derudover er hun meget glad for sin sut. Vi har ikke haft regler for hvornår man må have den. Vi har talt om at hænge den på suttetræet og det vil hun også gerne bare ikke lige nu som hun siger. Jeg har talt lidt med hende om at vi kan gøre det når hun bliver 4 år. Det snakker hun så lidt om.
Har du nogen råd til hvordan vi griber det an?
Det skal siges at det har været ret hårdt for hende at blive storesøster og hum har godt kunne mærke noget opmærlsomhed forsvinde fra mor og far. Det er stadig til tider hårdt.
Derfor har vi heller ikke gjort så meget for at fjerne ting som giver hende tryghed men hun bliver 4 år om 3,5 mdr.
Håber du har lidt råd.