Natbleen og suttestop

16. marts 2017

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Natbleen og suttestop

Kære Helen

Vi har to spørgsmål til hvordan man griber tingene an med natbleen og sutten.

Vores store datter på 3,7 år har nu været uden ble om dagen siden september. Hun klarer det så flot, og der har kun været et fåtal af uheld med tis.

Vi har slet ikkr gjort nogen antræk med natbleen men bare lade den blive. Den er stadig ret våd om morgenen men nogen gange tisser hun også i den om aftenen fra hun får den på til hun bliver lagt i sengen. Hun har intet imod at have den på eller tisse i den.

Hvordan griber man det an at komme af med den? Og er der måske et tidspunkt man skal vente på.

Derudover er hun meget glad ...

Annonce

... for sin sut. Vi har ikke haft regler for hvornår man må have den. Vi har talt om at hænge den på suttetræet og det vil hun også gerne bare ikke lige nu som hun siger. Jeg har talt lidt med hende om at vi kan gøre det når hun bliver 4 år. Det snakker hun så lidt om.

Har du nogen råd til hvordan vi griber det an?

Det skal siges at det har været ret hårdt for hende at blive storesøster og hum har godt kunne mærke noget opmærlsomhed forsvinde fra mor og far. Det er stadig til tider hårdt.

Derfor har vi heller ikke gjort så meget for at fjerne ting som giver hende tryghed men hun bliver 4 år om 3,5 mdr.

Håber du har lidt råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren