Gulsot og ramt med kniv under kejsersnit

23. marts 2010

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Gulsot og ramt med kniv under kejsersnit

Hej Helen..

Jeg har et spørgsmål ang. min datter som i skrivende stund er 6 døgn gammel. Hun blev født d. 17/3 ved planlagt kejsersnit knap 2 uger før termin. Hun er en stor pige som vejede 4.58 kg og var 50 cm lang ved fødsel.

Da hun var knap 2 døgn gammel var hun til det rutinemæssige lægetjek, og alt så fint ud. Hun var dog lidt gul, men de målte hende og det så fint ud.

Dagen efter tog vi hjem om formiddagen, men om aftenen syntes jeg at hun var blevet mere gul og det hvide i hendes øjne var gult, så jeg kontaktede sygehuset, og vi tog derop og hun blev målt. Hendes værdi var 281, og de sagde det var højt og tog derfor blodprøve på hende, og værdien var da 247, hvilke de sagde var inden for normalen og at hun ikke trængte behandling.

Jeg synes nu bare at hun bliver mer og mer gul? Hun sover utrolig meget. Sover gerne 4-5 timer mellem hver måltid, men jeg vækker hende nu ca. efter 3.5 time for at amme. Hun spiser ...

Annonce

... godt, men falder hurtigt i søvn igen når hun er færdigspist. Jeg plejer da at skifte ble og hygge lidt for det vækker hende op igen og er dermed vågen lidt længere. Hun tisser og har afføring stortset afføring efter hver/hveranden måltid..
Sover hun for meget? eller bør jeg vække hende oftere?

Kan det passe at hun ikke trænger behandling for gulsot med en værdi på 247? og kan det ske at det kan have steget siden lørdag aften og at hun skal tjekkes igen? Eller at det gerne skulle "behandle" sig selv, så længe hun har tissebleer og afførring?

Er bosat i Norge, og har desværre ikke haft en god oplevelse med sygehuset og dets personale/lægerne. Føler at man er til besvær hver gang man stiller et spørgsmål, og udover det så skar lægen hende i panden under kejsersnittet, et ca. 3 cm lang sår, og der fik jeg at vide at det skete ofte under kejsersnit, kan det virkelig passe??

På forhånd mange tak for svaret:)
Mange hilsner
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor