Brev:
Rutiner og søvn
17. november 2023
Alder:
17 mdr.
Rutiner og søvn
Hej Helen,
Jeg har lige et spørgsmål til vores rutiner ift. søvn.
Min datter er nu 17 måneder og er de sidste par måneder gået over til 1 lur, da hun ikke kunne puttes til 2 længere. Hun sover 1 t. Og 15 min. (Kan ikke hjælpe hende videre i søvnen). Min udfordring er at jeg synes hun bliver træt meget hurtigt og jeg er i tvivl om, hvordan det er bedst at gribe det an.
Vores rutine ser således ud:
06.30 - vågner
07.00 - Morgenmad
9.00- Mellemmåltid
Optimalt set for at vi også kunne lave noget om formiddagen og så hun ikke bliver så træt om eftermiddagen, så har vi prøvet at køre frokost 10.30 og putte til lur kl. 11. Hun er dog ofte så træt at det bliver en rigtig dårlig sidste time og derefter at hun svær at putte fordi hun er blevet overtræt.
Nogle gange putter jeg altså kl. 10, hvorefter vi spiser frokost kl. 12 og andre dage trækker jeg den, så hun som nævnt får frokost kl. 10.30 og puttes kl. 11.
Efter frokost og frem til aftensmad får hun 2 mellemmåltider.
16.45: Bad
17.15: Aftensmad og putterutine
18.00- puttes og sover ca. 18.45
Hun spiser godt til alle måltider og spiser en god og nærende kost med grøntsager, kød, fisk, avocado, frugt osv. Derudover kan hun have sovet med en enkelt opvågning om natten, men stadig være dødtræt kl. 10.
Skal jeg bare indrette det efter dagsformen på dagen og se om det ikke ændrer sig over tid?
På forhånd tak. 😊