Hvordan putter jeg to børn alene?

13. august 2023

Kategori:
Alder:
4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen

Jeg skriver for at høre om du har et godt råd.

Vi har en dreng på 4 år og en pige på 22 måneder.

Ingen af børnene kan lige nu finde ud af at falde i søvn på egen hånd. Vi skal sidde vagt og lister så ud af døren, når de sover.

Vores søn bliver puttet kl 18.30 og vores datter tættere på kl 20.

Dette er egentligt fint nok, for normalt er vi to til at putte dem. Udfordringen ligger i, at vi har svært ved at være alene og putte dem begge. Når den ene skal ud (det er sjældent, og ofte aflyser vi planer for den andens skyld, så vi kan støtte op om puttesituationen), så hyrer vi bedsteforældrene. Men ...

Annonce

... dette kan jo ikke være løsningen i længden hverken for os eller bedsteforældrene ..

Lige nu kan vi ikke lære vores datter at lære at sove alene - hun er virkelig tryghedssøgende og skriger bare vi rejser os fra hendes side.

Vores søn er generelt meget følsom og når vi nævner ideen om at han skal falde i søvn alene, er han nærmest grædefærdig - selvom vi siger at vi er lige ude på gangen..

Hvad skal vi gøre? Er den bedste løsning lige nu at acceptere situationen og vente på de er klar ? Vi har ingen anelse om, hvordan det fungerer hos andre, men andre synes ikke at have de udfordringer vi har ..

Mange hilsner
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor