Brev:
Hvordan putter jeg to børn alene?
13. august 2023
Alder:
4 år, 4 mdr.
Hvordan putter jeg to børn alene?
Hej Helen
Jeg skriver for at høre om du har et godt råd.
Vi har en dreng på 4 år og en pige på 22 måneder.
Ingen af børnene kan lige nu finde ud af at falde i søvn på egen hånd. Vi skal sidde vagt og lister så ud af døren, når de sover.
Vores søn bliver puttet kl 18.30 og vores datter tættere på kl 20.
Dette er egentligt fint nok, for normalt er vi to til at putte dem. Udfordringen ligger i, at vi har svært ved at være alene og putte dem begge. Når den ene skal ud (det er sjældent, og ofte aflyser vi planer for den andens skyld, så vi kan støtte op om puttesituationen), så hyrer vi bedsteforældrene. Men dette kan jo ikke være løsningen i længden hverken for os eller bedsteforældrene ..
Lige nu kan vi ikke lære vores datter at lære at sove alene - hun er virkelig tryghedssøgende og skriger bare vi rejser os fra hendes side.
Vores søn er generelt meget følsom og når vi nævner ideen om at han skal falde i søvn alene, er han nærmest grædefærdig - selvom vi siger at vi er lige ude på gangen..
Hvad skal vi gøre? Er den bedste løsning lige nu at acceptere situationen og vente på de er klar ? Vi har ingen anelse om, hvordan det fungerer hos andre, men andre synes ikke at have de udfordringer vi har ..
Mange hilsner
Kristina