Brev:
Kan ikke mærke hun skal tisse
25. januar 2024
Alder:
4 år
Kan ikke mærke hun skal tisse
Hej Helen,
Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både dag og nat, siden hun var 2,5 år, med meget få uheld siden da. Men nu er hun de seneste tre uger begyndt at tisse i sine bukser - konstant. Det er både dag og nat og ofte siger hun, at hun ikke kunne mærke hun skulle tisse, og andre gange når hun det bare ikke helt. Det sker næsten hver nat og 5-10 gange dagligt. Det sker både hjemme og i børnehaven. Flere gange har vi oplevet hun har tisset i bukserne tre gange på en time, så det er jo også tydeligt hun ikke får tømt blæren, når hun så er på toilet. Vi tager hende ofte med ud for at tisse, men forsøger også ikke at fokusere for meget på hendes uheld og vil jo heller ikke vænne hendes blære til at hun skal ud at tisse hver halve time.
Jeg har snakket med børneafdelingen på sygehuset, da hun er i et forløb der ift. forstoppelse, men det har hun været gennem længere tid og det går fint, så sygeplejersken der mente ikke det kunne være det. De har også tjekket hendes urin, og der er ingen bakterier. Vi er derfor helt på bar bund ift. hvad vi skal stille op for at hjælpe hende.
Det startede efter juleferien, men det er ikke fordi der er sket nogen form for ændring i hendes liv og hun er glad for sin børnehave og er generelt en glad pige i trivsel.
Jeg håber sådan du har et råd, bare et eller andet vi kan forsøge os med, så vi ikke blot lader stå til.
Venlig hilsen
Kia