Kan ikke mærke hun skal tisse

25. januar 2024

Kategori:
Alder:
4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen,

Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både dag og nat, siden hun var 2,5 år, med meget få uheld siden da. Men nu er hun de seneste tre uger begyndt at tisse i sine bukser - konstant. Det er både dag og nat og ofte siger hun, at hun ikke kunne mærke hun skulle tisse, og andre gange når hun det bare ikke helt. Det sker næsten hver nat og 5-10 gange dagligt. Det sker både hjemme og i børnehaven. Flere gange har vi oplevet hun har tisset i bukserne tre gange på en time, så det er jo også tydeligt hun ikke får tømt blæren, når hun så er på toilet. Vi tager hende ofte med ud for at tisse, men forsøger også ikke at fokusere for meget på hendes uheld og vil jo heller ikke vænne ...

Annonce

... hendes blære til at hun skal ud at tisse hver halve time.

Jeg har snakket med børneafdelingen på sygehuset, da hun er i et forløb der ift. forstoppelse, men det har hun været gennem længere tid og det går fint, så sygeplejersken der mente ikke det kunne være det. De har også tjekket hendes urin, og der er ingen bakterier. Vi er derfor helt på bar bund ift. hvad vi skal stille op for at hjælpe hende.

Det startede efter juleferien, men det er ikke fordi der er sket nogen form for ændring i hendes liv og hun er glad for sin børnehave og er generelt en glad pige i trivsel.

Jeg håber sådan du har et råd, bare et eller andet vi kan forsøge os med, så vi ikke blot lader stå til.

Venlig hilsen
Kia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.