4 år og middagslur

21. juni 2023

Kategori:
Alder:
4 år

4 år og middagslur

Hej Helen

Min dreng er netop fyldt 4 år. Og først får du lige lidt kort forhistorie:

Han er født ekstremt for tidligt og har naturligt nogle udfordringer i forbindelse med det, men han har altid sovet godt, og vi har prioriteret at give ham så meget søvn som muligt. Vi har altid haft et godt samarbejde, først med dagplejen og nu med børnehaven, jeg synes egentlig at der stort set er blevet lyttet til os og til vores drengs behov. Han bliver stadig fulgt og det går stille og roligt den rigtige vej.

Men, udfordringen er nu, at børnehaven har en regel om, at når børn bliver 4 år, så er det slut med at sove til middag. Jeg vil dog meget gerne holde fast i, at han stadig skal sove ...

Annonce

... middagslur. Det fungerer rigtig godt, han er super træt midt på dagen og vi har ingen problemer med at putte ham om aftenen. Han sover også middagslur derhjemme.

Så jeg vil egentlig høre dig, hvad du tænker? Skal han stoppe med at sove til middag, fordi han nu er blevet 4 år og derfor "for gammel" til middagslur, eller skal jeg holde fast i, at de stadig skal putte ham til en middagslur? Jeg vil jo gerne gøre det, som er bedst for ham, men jeg vil naturligvis ikke skabe en konflikt med børnehaven, hvis det er rigtigt, at han har godt af at lege og være med sammen med de andre børn, nu hvor han er 4 år, og derfor ikke længere bør puttes midt på dagen.

Hvad tænker du?

Kærlig hilsen
Mor M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder