Brev:
4 år og middagslur
21. juni 2023
Alder:
4 år
4 år og middagslur
Hej Helen
Min dreng er netop fyldt 4 år. Og først får du lige lidt kort forhistorie:
Han er født ekstremt for tidligt og har naturligt nogle udfordringer i forbindelse med det, men han har altid sovet godt, og vi har prioriteret at give ham så meget søvn som muligt. Vi har altid haft et godt samarbejde, først med dagplejen og nu med børnehaven, jeg synes egentlig at der stort set er blevet lyttet til os og til vores drengs behov. Han bliver stadig fulgt og det går stille og roligt den rigtige vej.
Men, udfordringen er nu, at børnehaven har en regel om, at når børn bliver 4 år, så er det slut med at sove til middag. Jeg vil dog meget gerne holde fast i, at han stadig skal sove middagslur. Det fungerer rigtig godt, han er super træt midt på dagen og vi har ingen problemer med at putte ham om aftenen. Han sover også middagslur derhjemme.
Så jeg vil egentlig høre dig, hvad du tænker? Skal han stoppe med at sove til middag, fordi han nu er blevet 4 år og derfor "for gammel" til middagslur, eller skal jeg holde fast i, at de stadig skal putte ham til en middagslur? Jeg vil jo gerne gøre det, som er bedst for ham, men jeg vil naturligvis ikke skabe en konflikt med børnehaven, hvis det er rigtigt, at han har godt af at lege og være med sammen med de andre børn, nu hvor han er 4 år, og derfor ikke længere bør puttes midt på dagen.
Hvad tænker du?
Kærlig hilsen
Mor M