Fra 2 til 1 lur og puttetider

28. marts 2023

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Fra 2 til 1 lur og puttetider

Kære Helen

Har du et godt råd til, hvordan jeg får min søn til at sove længere til middag?

Baggrunden er at han er begyndt at blive sværere og sværere at putte til lur om formiddagen. Der er stadig dage, hvor han virker meget træt og puttes ved 9-9.30 tiden, og så får vi en rytme med to lure på én dag, der passer fint nok. Men der er også dage, hvor han ikke sover før kl 11.

I hans vuggestue sover han ofte først efter kl 11. Nogle dage sover han flere timer og står op efter 13, og han kan de dage sagtens klare sig med den ene lur. Andre dage sover han kun 1 time, og så har vi balladen.
De dage føler jeg, at jeg er nødt til at tilbyde ham endnu en lur sent om eftermiddagen. Det bevirker dog, at bliver helt umulig at få til at sove til sengetid.

Jeg er lidt i vildrede over, hvordan ...

Annonce

... jeg får det på ret køl igen. Om jeg skal lade ham være vågen, selvom han måske kun har fået en times lur? De kan ofte ikke få ham til at sove om eftermiddagen i vuggestuen før jeg henter ham. Dvs, at han bliver puttet tidligst 15, og ofte ikke kan sove før efter noget tid. Når han så sover, kan han sagtens sove mere end en time.

Vores dagsrytme er ofte således;

6-6.30 Vågner

7.00: Morgenmad

8.00: Afleveres i vuggestue

9:00 Formiddagsmad

11:00 Frokost - medmindre han er puttet før

11.30 Puttes

14.00 Eftermiddagsmad

15:00- 15.30 Puttes måske til 2. Lur

16.30 Vågner og får en lille snack

18:00 Aftensmad

19:00 Ammes og puttes

Ca 23-23.30: Vågner og bliver ammet (sover som oftest resten af natten)

Hvad tænker du, jeg kan gøre?

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder