Brev:
Fra 2 til 1 lur og puttetider
28. marts 2023
Alder:
12 mdr.
Fra 2 til 1 lur og puttetider
Kære Helen
Har du et godt råd til, hvordan jeg får min søn til at sove længere til middag?
Baggrunden er at han er begyndt at blive sværere og sværere at putte til lur om formiddagen. Der er stadig dage, hvor han virker meget træt og puttes ved 9-9.30 tiden, og så får vi en rytme med to lure på én dag, der passer fint nok. Men der er også dage, hvor han ikke sover før kl 11.
I hans vuggestue sover han ofte først efter kl 11. Nogle dage sover han flere timer og står op efter 13, og han kan de dage sagtens klare sig med den ene lur. Andre dage sover han kun 1 time, og så har vi balladen.
De dage føler jeg, at jeg er nødt til at tilbyde ham endnu en lur sent om eftermiddagen. Det bevirker dog, at bliver helt umulig at få til at sove til sengetid.
Jeg er lidt i vildrede over, hvordan jeg får det på ret køl igen. Om jeg skal lade ham være vågen, selvom han måske kun har fået en times lur? De kan ofte ikke få ham til at sove om eftermiddagen i vuggestuen før jeg henter ham. Dvs, at han bliver puttet tidligst 15, og ofte ikke kan sove før efter noget tid. Når han så sover, kan han sagtens sove mere end en time.
Vores dagsrytme er ofte således;
6-6.30 Vågner
7.00: Morgenmad
8.00: Afleveres i vuggestue
9:00 Formiddagsmad
11:00 Frokost - medmindre han er puttet før
11.30 Puttes
14.00 Eftermiddagsmad
15:00- 15.30 Puttes måske til 2. Lur
16.30 Vågner og får en lille snack
18:00 Aftensmad
19:00 Ammes og puttes
Ca 23-23.30: Vågner og bliver ammet (sover som oftest resten af natten)
Hvad tænker du, jeg kan gøre?
Med venlig hilsen
en mor