Brev:
Vil kun sove på mit skød
11. august 2022
Alder:
4 mdr.
Vil kun sove på mit skød
Kære Helen.
Min datter på 4 mdr. skal hjælpes til at falde i søvn ved at hun er på mit/fars skød og jeg/vi vugger hende. Hvis jeg prøver at lægge hende fra mig når hun er faldet i søvn så vågner hun kort tid efter med store øjne nærmest helt forskrækket selvom jeg er ved hendes side og lægger en hånd på hende.
Jeg har også prøvet at få hende til at sove uden at vugge og det virker heller ikke. Hun vil kun sove på mit skød om dagen. Hun vågner nogle gange og falder hurtigt i søvn igen når hun ser at hun stadig ligger hos mig. Det er meget hårdt for mig når hun sover så mange timer om dagen på mit skød.
Om natten kan hun sove fint i sin seng ved siden af os i en bedside seng. Jeg har prøvet at lægge hende der og ligeledes ved siden af mig på sofaen men den går bare ikke om dagen.
Hvad kan jeg ellers gøre jeg er løbet tør for ideer? Jeg er dog ikke tilhænger af bare at gå og lade hende græde sig selv i søvn.
Mange hilsner
En fortvivlet mor