Brev:
3 måneder og spørgsmål om søvn
17. juli 2022
Alder:
3 mdr.
3 måneder og spørgsmål om søvn
Hej Helen,
Vores datter er netop fyldt 3 måneder, og jeg har nogle spørgsmål vedr. søvn.
Lige lidt baggrundsinfo vedr. hendes spisning:
Vi har omsider knækket koden til at få nok mad i hende. Vi har længe haft udfordringer med at få hende til at spise nok, da hun begyndte at afvise brystet i løbet af amningen. Vores fremgangsmåde nu er, at jeg ammer hende så meget hun vil tillade det, og så får hun udpumpet modermælk eller mme oveni, så hun bliver helt mæt. Dette fungerer rigtig godt, så det er rigtig dejligt.
I forhold til søvnen har vi dog nogle udfordringer. Hun kan kun falde i søvn, hvis vi bouncer med hende på en yogabold - hvilket heldigvis er effektivt. Vi er begyndt at kunne lægge hende fra os, når hun er bouncet helt i søvn, så hun sover i sin nest - og ikke i vores arme, som indtil for 14 dage siden var det eneste sted, hun ville sove. Min bekymring er dog, at dette ikke er holdbart i længden, da hun jo gerne skal begynde at kunne falde i søvn af sig selv, hen ad vejen. Jeg ved dog ikke, hvordan vi skal komme fra den nuværende situation, og hen til et sted, hvor hun gradvist kan begynde at falde i søvn af sig selv.
Min bekymring går også på, at vi jo snart rammer de 4 måneder, hvor jeg kan læse mig til, at der kan være udfordringer med søvnen pga. søvn-regression. Hvis vi i så fald skal bounce hende på yogabolden natten lang, fordi hun ikke kan falde til ro af sig selv, så bliver da gråhårede lynhurtigt :)
Bonusinfo: Hun er ikke så glad for sin barnevogn, dvs. hun kan ikke finde ro deri, og vil slet ikke sove deri. Vi kan sjældent gå ture mere end 15 minutter, da hun så begynder at græde rigtig meget. Hun kan ikke lide slynger/vikler, og hun græder virkelig meget, hver gang vi har forsøgt os med dem. Hun er heller ikke fan af autostolen i bilen, og græder også ofte deri. Slyngevuggen med moonboon-motor er heller ikke synderligt effektiv.
For at koge det lidt ned... vi har brug for hjælp til, hvordan vi kommer ud af situationen, hvor det kun er bounce på yogabolden, der får hende til at sove.
På forhånd tak.