Brev:
Komme ud af døren med nyfødt
30. juni 2022
Alder:
0 mdr.
Komme ud af døren med nyfødt
Hej Helen!
Jeg er blevet mor her for 14 dage siden i dag til en fantastisk dreng.
I dag skal vi til læge kl. 11:45, fordi han stadigvæk er lidt gul. Sundhedsplejersken var ikke bekymret, men det skulle selvfølgelig tjekkes.
Mit spørgsmål er, hvordan vi kommer ud af døren og når frem til en specifik aftale eks i dag kl. 11:45. Det er jo stadigvæk fuldstændigt efter hans behov med lure, amning osv. Jeg tænker på, hvad vi eksempelvis gør, hvis han stadigvæk sover, når vi skal afsted, eller hvis det er midt i amningen osv. indtil videre er det gået meget tilfældigt til, når vi fx er kommet til hælprøve osv. Dengang sov han også meget mere og var lettere at få til at sove bare ved brystet. Nu kan der være situationer, hvor han efter bryst skal vugges.
Kan du hjælpe? Gerne med udgangspunkt I at jeg er alene med ham, da hans far snart skal tilbage fra barsel.
Venlig hilsen