Brev:
Baby 3 mdr græder i barnevogn og bæresele
21. januar 2022
Alder:
3 mdr.
Baby 3 mdr græder i barnevogn og bæresele
Kære Helen,
Vores pige fra d. 01.10.2021 (født 36+5) er meget ked af barnevognen og nu også bæreselen.
Den første måned havde hun meget behov for kropskontakt og blev rigtigt ked af det, hvis hun blev lagt andre steder end vores arme.
Dog skelnede hun relativt hurtigt nat fra dag og accepterede at ligge i slyngevuggen (med en godkendt lift i) det meste af natten.
Hun sover nu uden problemer i sin lift i slyngevuggen, dog kun i bevægelse, fra ca. 21.00 - 02.00, ammes, 02.30 - 05.00, ammes og vågner 07.00 til amning og lidt putteri sengen.
De første måneder var det helt utænkeligt at lægge hende i barnevognen og alle lure var kontaktlure i arm eller bæresele.
Derefter blev slyngevuggen accepteret til dagslure, men nu er bæreselen forvist. Jeg har ellers brugt Najell Easy med stor succes indtil for 3 uger siden. Hun bliver ked af det så snart jeg sætter hende i og hvor jeg før har kunnet gå hende roligt bliver hun nu rigtigt ked af det.
Hendes far bærer hende med stor succes i en Babybjørn One, hvor hun gerne både sover og er vågen. Jeg har også prøvet denne sele, men uden den samme gode oplevelse.
Vi sørger altid for at hun har haft sin vågentid uden at være overtræt og at hun har spist før vi bærer. Det kan være svært at ramme, da hun er vågen 40-60 min før hun meget svinger til overtræt og er meget svær at trøste. Derfor er det også lidt begrænset hvor mange eksperimenter vi holder til og slyngevuggen og den gode lur bliver derfor prioriteret. Men jeg skal jo også ud af huset en dag.
Jeg afprøver barnevognen så ofte vi orker. Hun græder ofte før vi kommer ud ad døren, så det bliver ikke rigtigt til noget. Jeg tager hende op og går hjem efter få minutter. Vi har lejlighedsvist haft ture med vognen på flere timer hvor hun glad og fro har sovet og sovet.
Så mine 2 spørgsmål lyder:
Hvordan kan det være hun ikke er glad for at blive båret af mig?
Hvad kan vi gøre for at introducere hende til barnevognen?
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Anna