Nattegråd

29. november 2020

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Nattegråd

Hej Helen.

Min søn på 13 måneder sover fortsat ikke igennem - hvilket vi egentlig har affundet os med. Han vågner et par gange og skal vendes på siden og have sutten - når det er far. Når det er mig, bliver han midt på natten helt utrøstelig og det forsætter 30 min selvom jeg tager ham op.

Hans døgnrytme:

Klokken 7 - op og morgenmad
Klokken 10.30 snack
Klokken 11-11.30 - puttes til lur
Klokken 14-15: op og får snack
Klokken 17.30 aftensmad
Klokken 18.30-19 natgrød
Klokken 19-19.30 puttes og får flaske (100-180 ml)

Vågner herefter nogle gange 1-2 gange inden 23
Klokken 3-4: vågner og skal have sut (far) og er utrøstelig hvis det er mor.

De sidste 2 måneder har han kun fået natflaske som nødløsning, hvis han slet ikke vil finde ro. Det har som ...

Annonce

... oftest været mig, der har stået i de situationer. Kan han forvente/huske det er mig, der giver ham flasken og dermed blive ulykkelig, når han ikke får det? Eller er det en eller anden form for tryghedssøgen fordi det er mig?

Han vil ikke samsove, så det hjælper mig ikke at tage ham med i seng - det har jeg prøvet flere gange. Jeg undrer mig virkelig over, hvorfor der er den store forskel på far og mor i den situation. Min amning gik i stå ved 3-6 måneder og stoppede helt ved de 6 måneder pga for kort tungebånd , så det er ikke fordi han mangler amning nu. Vi har altid delt nætterne ligeligt, efter vi begge er startet arbejde og det er først her den sidste måned, det er blevet et problem, når jeg har ham om natten.

Håber du har et godt råd!

Med venlig hilsen
Lea

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre