Brev:
Nattegråd
29. november 2020
Alder:
13 mdr.
Nattegråd
Hej Helen.
Min søn på 13 måneder sover fortsat ikke igennem - hvilket vi egentlig har affundet os med. Han vågner et par gange og skal vendes på siden og have sutten - når det er far. Når det er mig, bliver han midt på natten helt utrøstelig og det forsætter 30 min selvom jeg tager ham op.
Hans døgnrytme:
Klokken 7 - op og morgenmad
Klokken 10.30 snack
Klokken 11-11.30 - puttes til lur
Klokken 14-15: op og får snack
Klokken 17.30 aftensmad
Klokken 18.30-19 natgrød
Klokken 19-19.30 puttes og får flaske (100-180 ml)
Vågner herefter nogle gange 1-2 gange inden 23
Klokken 3-4: vågner og skal have sut (far) og er utrøstelig hvis det er mor.
De sidste 2 måneder har han kun fået natflaske som nødløsning, hvis han slet ikke vil finde ro. Det har som oftest været mig, der har stået i de situationer. Kan han forvente/huske det er mig, der giver ham flasken og dermed blive ulykkelig, når han ikke får det? Eller er det en eller anden form for tryghedssøgen fordi det er mig?
Han vil ikke samsove, så det hjælper mig ikke at tage ham med i seng - det har jeg prøvet flere gange. Jeg undrer mig virkelig over, hvorfor der er den store forskel på far og mor i den situation. Min amning gik i stå ved 3-6 måneder og stoppede helt ved de 6 måneder pga for kort tungebånd , så det er ikke fordi han mangler amning nu. Vi har altid delt nætterne ligeligt, efter vi begge er startet arbejde og det er først her den sidste måned, det er blevet et problem, når jeg har ham om natten.
Håber du har et godt råd!
Med venlig hilsen
Lea