Brev:
Søvn og dagslure
17. november 2020
Alder:
3 mdr.
Søvn og dagslure
Hej Helen,
Jeg har fulgt din brevkasse siden vi fik vores datter for 2 år siden.
Nu har vi en søn på 11 uger som jeg har et spørgsmål til.
Det handler mest om hans lure i løbet af dagen, som jeg har brug for ekstra øjne på.
Vores dag starter mellem 6 og 6.30, da det er der storesøster vågner. Han sover første lur kl 8 og sover her mellem 45 og 60 min. Her efter er han vågen Ca 2 timer. Jeg strækker den til 2 timer, så han først sover lur nr 2 kl 11. Her hjælper jeg ham til at sove 2,5 time. Hans vågne periode mellem 13.30 og til han ønsker at sove igen svinger meget. Vi ville rigtig gerne strække sudste lur til 15.30, da alt lur efter kl 16 er umulig. Han kan ikke rigtig finde ro nogen steder.
Jeg tager ham med i soveværelset kl 18.30 og han sover inden kl 19 og sover så til næste morgen med 2 amninger. Den sidste lur vare mellem 30 og 60 min.
Vi har bevidst valgt kun at hjælpe ved den lange lur midt på dagen. Storesøster var 30 min barn hvor vi brugte meget meget tid på at trille og lulle osv. Det vil vi ikke denne gang. Han er heldigvis nem at lulle ved lur nr 2.
Måske ved jeg slet ikke hvad mit spørgsmål er, udover om det lyder rigtig nok sådan som han sover. Eftermiddagen fra 16 og til vi går ned og putter 18.30 kan godt være lange hvor han skifter mellem gråd og smil.
Hilsen Nicoline