Putning til natten - 14 mdr.

3. august 2020

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Putning til natten - 14 mdr.

Hej Helen.

Vi har allerede et nyt spørgsmål, i tråd med vores seneste spørgsmål.

Vi har siden dit seneste svar, givet vores søn en enkelt middagslur istedet for to lurer. Det er gået over alt forventning. Han er glad og klar på at lege hele formiddagen. Han er nem at putte til lur kl 12 (sover på 5-10 min). Han sover for det meste 1,5 time (har enkelte gange sovet mere). Sover 11-12,5 time om natten, nu hvor vi ikke vækker ham om morgenen. Så på dage med 11 timers søvn og 1,5 times lur kommer han lidt i underskud. Men det mærkes ikke på ham eller hans gode humør.

Når han vågner kl 13.30, har vi ønsket at putte ham kl 18.45-19, hvor han jo så er vågen i 5,5 time ca. Vi havde håbet det kunne betyde han var mere ...

Annonce

... træt (som vi skrev om med dig), og putning derfor kunne gå nemmere. Men dette tager stadig 1 time til 1,5. Jeg har forsøgt at forlade soveværelset, men han kalder med det samme jeg går. Jeg har forsøgt at ligge mig med lukkede øjne, men så står han også og kalder. Han blir ked af det, hvis jeg ikke reagerer på at han kalder. Han går frem og tilbage i sengen, selvom hans øjne næsten falder i indimellem. Som om han ikke har lyst til at give slip, selvom han er meget træt.

Jeg har overvejet at lade ham være endnu længere oppe (om han simpelthen ikke er træt nok?), men lyder det fornuftigt for en baby på 14 mdr med en vågentid på fx 6 timer? Eller er det “bare” putningen som driller os?

Glæder os til at høre dine tanker.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor