Brev:
Putning til natten - 14 mdr.
3. august 2020
Alder:
14 mdr.
Putning til natten - 14 mdr.
Hej Helen.
Vi har allerede et nyt spørgsmål, i tråd med vores seneste spørgsmål.
Vi har siden dit seneste svar, givet vores søn en enkelt middagslur istedet for to lurer. Det er gået over alt forventning. Han er glad og klar på at lege hele formiddagen. Han er nem at putte til lur kl 12 (sover på 5-10 min). Han sover for det meste 1,5 time (har enkelte gange sovet mere). Sover 11-12,5 time om natten, nu hvor vi ikke vækker ham om morgenen. Så på dage med 11 timers søvn og 1,5 times lur kommer han lidt i underskud. Men det mærkes ikke på ham eller hans gode humør.
Når han vågner kl 13.30, har vi ønsket at putte ham kl 18.45-19, hvor han jo så er vågen i 5,5 time ca. Vi havde håbet det kunne betyde han var mere træt (som vi skrev om med dig), og putning derfor kunne gå nemmere. Men dette tager stadig 1 time til 1,5. Jeg har forsøgt at forlade soveværelset, men han kalder med det samme jeg går. Jeg har forsøgt at ligge mig med lukkede øjne, men så står han også og kalder. Han blir ked af det, hvis jeg ikke reagerer på at han kalder. Han går frem og tilbage i sengen, selvom hans øjne næsten falder i indimellem. Som om han ikke har lyst til at give slip, selvom han er meget træt.
Jeg har overvejet at lade ham være endnu længere oppe (om han simpelthen ikke er træt nok?), men lyder det fornuftigt for en baby på 14 mdr med en vågentid på fx 6 timer? Eller er det “bare” putningen som driller os?
Glæder os til at høre dine tanker.