Brev:
Søvn - næste skridt?
12. april 2020
Alder:
15 mdr.
Søvn - næste skridt?
Hej Helen
Tusind tak for dit svar for lidt over en måned siden, da jeg skrev og var frustreret over vores kamp med at få vores søn til at falde i søvn i sin egen seng og den lange tid det tog før han sov og alle opvågningerne i løbet af aftenen.
Jeg tog dit råd til mig, og startede op med at lægge ham i hans seng og han fik der hans flaske imens jeg sang godnat sang, herefter møffede han lidt rundt i sengen og, for hver gang han lagde sig ned, nussede jeg ham et sted på kroppen, hvor jeg kunne nå ham igennem tremmerne. Det gik over al forventning og første aften gik der 35 min så sov han, og der gik imellem de 35 min og 45 min resten af den første uge.
Nu er vi så begge to hjemme og vi puttet så hver anden dag, men min kæreste hat haft svært ved at få ham til at falde til ro, trods han gør det samme som jeg, det tager ofte over en time før han for ham til at sove. Vi har ellers fået mange flere aftener, hvor han har sovet igennem, til engang i løbet af natten, hvilket har været så dejligt.
Nu er det så begyndt at trække ud igen, når vi skal putte ham, han farer rundt i sengen, nogen gange er han dybt ulykkelig og vi må have ham op og trøste ham, og andre gange er det bare som om han har fået en portion energi skudt ind, så snart vi har lagt ham. Han laver alt muligt, og lige meget hvad, så vil han ikke sove, det varer oftest nu over 1 time igen, før han endeligt lægger sig til at sove. Han vil gerne holde flasken selv nogen gang, men så drikker han kun lidt, så stiller han den op på kommoden der står ved hans seng, og så sætter han sig lidt ned og så op igen og have fat i flasken og hane en tår til.
Han tager sin sut og smider ned på den anden siden at sengeranden, så den lander imellem væggen og sengen, så bliver han hidsig, hvis han ikke kan få fat på den igen, andre gange smider han den ud så den lander på mig (ligger på en madras ved siden at sengen, grundet dårlig ryg) Her bliver han også sur, hvis han så ikke får den igen. Har forsøgt at tage flasken væk, men så laver han ikke andet end at række ud efter den, og hvis jeg ikke giver han sutten, så er det også galt. Vi ved ikke, hvad det er der sker, siden det nu har vendt igen.
Du rådede os til at trække ham til kl 19 30, men det kunne vi ikke i starten, han var dødtræt, så den blev kun 19. Nu har vi så trukket den til 19.30 men det har ikke gjort nogen forskel. Er super glad for han endelig falder i søvn i sin seng, men synes det er så ærgeligt at putningen så være så svær, både for ham og for os.
Han har også fået sin en putte bamse, Ninus. Den er han faktisk blevet rigtig glad for, og den ender han som regel også med at falde i søvn med i armene. Så mange gode ting, men synes det går den gale vej igen, så er der noget vi kan gøre bedre?
Hilsen