Søvn - næste skridt?

12. april 2020

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Søvn - næste skridt?

Hej Helen

Tusind tak for dit svar for lidt over en måned siden, da jeg skrev og var frustreret over vores kamp med at få vores søn til at falde i søvn i sin egen seng og den lange tid det tog før han sov og alle opvågningerne i løbet af aftenen.

Jeg tog dit råd til mig, og startede op med at lægge ham i hans seng og han fik der hans flaske imens jeg sang godnat sang, herefter møffede han lidt rundt i sengen og, for hver gang han lagde sig ned, nussede jeg ham et sted på kroppen, hvor jeg kunne nå ham igennem tremmerne. Det gik over al forventning og første aften gik der 35 min så sov han, og der gik imellem de 35 min og 45 min resten af den første uge.

Nu er vi så begge to hjemme og vi puttet så hver anden dag, men min kæreste hat haft svært ved at få ham til at falde til ro, trods han gør det samme som jeg, det tager ofte over en time før han for ham til at sove. Vi har ellers fået mange flere aftener, hvor han har sovet igennem, til engang i løbet af natten, hvilket har været så dejligt.

Nu er det så begyndt at trække ud igen, når vi skal putte ham, han farer rundt i sengen, nogen gange er han dybt ulykkelig og vi må have ham op og trøste ham, og andre gange er det bare som om han har fået en portion energi skudt ind, så snart vi har lagt ham. Han laver alt muligt, og lige meget hvad, så vil han ikke sove, det varer oftest nu over 1 time igen, før ...

Annonce

... han endeligt lægger sig til at sove. Han vil gerne holde flasken selv nogen gang, men så drikker han kun lidt, så stiller han den op på kommoden der står ved hans seng, og så sætter han sig lidt ned og så op igen og have fat i flasken og hane en tår til.

Han tager sin sut og smider ned på den anden siden at sengeranden, så den lander imellem væggen og sengen, så bliver han hidsig, hvis han ikke kan få fat på den igen, andre gange smider han den ud så den lander på mig (ligger på en madras ved siden at sengen, grundet dårlig ryg) Her bliver han også sur, hvis han så ikke får den igen. Har forsøgt at tage flasken væk, men så laver han ikke andet end at række ud efter den, og hvis jeg ikke giver han sutten, så er det også galt. Vi ved ikke, hvad det er der sker, siden det nu har vendt igen.

Du rådede os til at trække ham til kl 19 30, men det kunne vi ikke i starten, han var dødtræt, så den blev kun 19. Nu har vi så trukket den til 19.30 men det har ikke gjort nogen forskel. Er super glad for han endelig falder i søvn i sin seng, men synes det er så ærgeligt at putningen så være så svær, både for ham og for os.

Han har også fået sin en putte bamse, Ninus. Den er han faktisk blevet rigtig glad for, og den ender han som regel også med at falde i søvn med i armene. Så mange gode ting, men synes det går den gale vej igen, så er der noget vi kan gøre bedre?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år