Putning dreng 3 år

7. april 2020

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Putning dreng 3 år

Hej Helen

Jeg har en dreng på 3 år og 2 måneder som er forfærdelig at putte. Han har altid haft svært ved at sove fra han var helt spæd, og det er bare blevet værre og værre jo ældre han er blevet. Han er i dag 3 år og 2 måneder. Han sover ikke middagslur og har ikke gjort det siden november.

Vi har altid haft samme putteritual og læser og synger inden han skal i seng, hvilket går godt og han sidder sammen med en af os og putter imens der læses, hvorefter han går op i sin juniorseng, og så synges der nogle sange for ham. Meeen, når personen der putter så er færdig med at synge går “helved” løs. Han begynder at hoppe i sengen, kaste dyne, pude og bamser ud af sengen. Hår selv ud af sengen, er begyndt at spytte på gulvet og er begyndt at slå os. Dette er det samme om vi er i de ved ham eller om vi går ud af værelset. Hvis vi går ud så løber han ud i gangen og spytter på gulvet og synes bare det er ...

Annonce

... sjovt. Han nægter at gå i seng og griner så hvis vi bærer ham derind. Så det er helt sikkert blevet en leg for ham og en dårlig spiral for os alle. Vi har også prøvet at rykke hans sengetid til senere, hvilket hellere ikke har hjulpet.

Vi har forsøgt at stå i døråbningen og ordne vasketøj, og det har heller ikke virket, da han bare nægter at gå o seng igen og forsøger at stikke af.

Det er forskelligt hvem af os der putter, men hans reaktion er den samme.

Han fik en lillesøster for 8 måneder siden, men var også svær at putte inden da, der var det bare mere med at kaste med dyne og bamser samt at skrige.

Om dagen er han den gladeste og mest charmerende dreng som aldrig slår os eller andre. Så vi er meget fortvivlede og kede af hvordan det næsten altid ender ved puttetid.

Har du nogle gode råd til hvordan vi skal få vendt det og få gjort det hyggeligt og rart at sove?

Hilsen
Jeanette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder