Søvn og tænder - 11 mdr.

7. august 2019

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Søvn og tænder - 11 mdr.

Hej Helen,

Atter engang 1.000 tak for en dejlig brevkasse.

Jeg håber du kan hjælpe mig lidt, da jeg snart ikke aner hvad jeg skal gøre.

Min datter på 11 mdr. (bliver 1 år d. 01/09) er begyndt at være meget længe oppe om natten, det har nu stået på et pænt stykke tid og i nat var det så 2 timer :-( nej det er godt nok ikke helt så sjovt, da man også gerne vil prøve at få en hverdag til at hænge sammen, det kan dog være alt fra 30 min. til ja 2 timer. Om natten tilbyder jeg hende ofte en flaske, da hun ikke drikker meget inden hun skal i seng.

Hun er ved at få 3 tænder som naturligvis gør ondt og hun er ikke så meget ...

Annonce

... for at spise i løbet af dagen, så det ender ofte med, at jeg må tilbyde hende 2 ekstra flasker i dagstimerne (som hun næsten ikke drikker af), men jeg vil jo helst ikke have at hun er sulten.

Hun er ofte meget sur og hendes humør svinger utrolig meget, der skal ingenting til før hun begynder at græde fuldstændig hysterisk.

Kan hendes søvn og humør have noget at gøre med, at vi er begyndt at ændre hendes dagsrytme, så hun kun sover 2 gange om dagen? Normalt har hun altid haft en lille lur omkring kl. 16:00 - 16:30.

Jeg håber du kan hjælpe mig eller er dette blot en periode pga. tænderne?

Med venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor