Hjælp til urolig søvn om dagen og putning til natten

13. februar 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hjælp til urolig søvn om dagen og putning til natten

Hej Helen.

Lillebror bliver så stor og stærk, 2,5 mdr, 7 kg kærlighed og 62 cm. Jeg synes generelt at han har sovet så fint helt fra starten men vi synes at aften er lidt svær at regne ud og han er begyndt at sove ret uroligt om dagen.

Først den urolige dagssøvn: han er så nem at putte, han får mad, bøvser, bliver puttet i tøj og kommer så ud i hans barnevogn. Og så sover han, nogle gange skal vi lige ud et par gange og give ham sutten. Men nu er han begyndt med at vi skal ud mange gange i løbet af en lur for at give ham sutten, men han er også begyndt med at ligge med sutten i munden og så fægte med armene og rykke hovedet fra side til side mens han sådan "græder". Her hjælper det at gå med barnevognen men det vil jeg helst ikke ud i. Hvad kan det ...

Annonce

... skyldes? Og hvad tænker du vi kan gøre? Han vågner aldrig sådan op får vi tager ham op. Han har lidt trøske i munden, kan det drille?

Så er der aften. Her er lillebror træt omkring en 7 halv 8 tiden alt efter hvornår han er vågnet fra en 3 lur. Men her sover han typisk bare omkring en halv time og så vil han meget gerne spise igen ved en halv 9-9 tiden og sover så først omkring 22. Her er han vildt træt, falder i søvn ved brystet men så snart vi forsøger at putte ham er han ret urolig til forskel for at han falder nemt i søvn om dagen. Vi putter ham altid i hans lift, det er hans trygge base føler vi og så har vi også en storebror som sover i soveværelset så han skal ikke derind før han sover.

Håber du forstår mine spørgsmål.

Med venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to