Brev:
Hjælp til urolig søvn om dagen og putning til natten
13. februar 2019
Alder:
2 mdr.
Hjælp til urolig søvn om dagen og putning til natten
Hej Helen.
Lillebror bliver så stor og stærk, 2,5 mdr, 7 kg kærlighed og 62 cm. Jeg synes generelt at han har sovet så fint helt fra starten men vi synes at aften er lidt svær at regne ud og han er begyndt at sove ret uroligt om dagen.
Først den urolige dagssøvn: han er så nem at putte, han får mad, bøvser, bliver puttet i tøj og kommer så ud i hans barnevogn. Og så sover han, nogle gange skal vi lige ud et par gange og give ham sutten. Men nu er han begyndt med at vi skal ud mange gange i løbet af en lur for at give ham sutten, men han er også begyndt med at ligge med sutten i munden og så fægte med armene og rykke hovedet fra side til side mens han sådan "græder". Her hjælper det at gå med barnevognen men det vil jeg helst ikke ud i. Hvad kan det skyldes? Og hvad tænker du vi kan gøre? Han vågner aldrig sådan op får vi tager ham op. Han har lidt trøske i munden, kan det drille?
Så er der aften. Her er lillebror træt omkring en 7 halv 8 tiden alt efter hvornår han er vågnet fra en 3 lur. Men her sover han typisk bare omkring en halv time og så vil han meget gerne spise igen ved en halv 9-9 tiden og sover så først omkring 22. Her er han vildt træt, falder i søvn ved brystet men så snart vi forsøger at putte ham er han ret urolig til forskel for at han falder nemt i søvn om dagen. Vi putter ham altid i hans lift, det er hans trygge base føler vi og så har vi også en storebror som sover i soveværelset så han skal ikke derind før han sover.
Håber du forstår mine spørgsmål.
Med venlig hilsen
en mor