Meget urolig dreng

17. oktober 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Meget urolig dreng

Hej Helen.

Tak for dine tidligere svar, vi har nu afprøvet dine forslag - men desværre uden held. Derfor skriver jeg nu til dig igen, da jeg snart ikke ved hvad jeg skal afprøve.

Amningen er gået fra at fungerer om dagen og kun være udfordrende om aftenen til at være udfordrende hele dagen, hvor han hopper af/på hele tiden, suger 4-5 gange og af igen, glider af brystet og sådan fortsætter det. Vi er derfor begyndt at supplere med mme, men jeg synes det virker som om hans mave gør ondt. Han prutter meget, trækker tit benene op under sig og spænder i hele kroppen, mens han græder. Bør jeg skifte mærke? Vi bruger nan sensilac. Når han både for modermælk og mme, hvor tit skal han så have afføring? Lige pt er det nemlig ikke hver dag.

Vi har været ved ammevejleder som var sikker på at han havde silent refluks samt mulig mælkeallergi grundet han sveder rigtig meget ved mad, når han græder og når han sover samt han er hævet omkring øjnene, men det har han været fra han blev født? Vi har prøvet nu at fortykne mme med johannesbrødkernemel for at undgå nexium, da han ikke skal få mere uro. Men vi kan stadig se hans opstød :-(

Han er stadig meget urolig og meget svær at få lagt til at sove. Både om dagen og om aftenen til natten. Han har ingen rutine og sover så dårligt. Hvordan bør en dagsrytme se ud for ham nu? Han bliver 3 mdr den 3/11.

Om dagen prøver vi virkelig at tyde ham, men det er svært og vi kigger derfor lidt mere efter klokken for at undgå en overtræt baby. Om dagen skal han pakkes ind i en dyne/svøb og vugges eller hoppes med på en bold, fordi han er så urolig. Vi har prøvet blot at sidde med ham i armene og synge eller lægge ham i sengen og nusse/synge for ham, men han græder med det samme og er så urolig, så snart der ikke er bevægelse. Når han sover og vi rejser os for tidligt for at lægge ham, begynder han at rumstere på sig og blive lidt ked ...

Annonce

... af det.

- Hvordan kan vi lære ham ikke at skulle være i bevægelse hele tiden og hvor hurtigt efter skal vi lægge ham?

Når han endelig bliver lagt, går der max 25-30 min. så vågner han. Vi prøver at være over ham og hjælpe han videre i søvnen med at nusse over næsen eller holde hænderne på ham, men hvis han så sover videre er han så urolig resten af luren. Han vil heller ikke være i sin barnevogn og det er jeg rigtig ked af. Hvis han lægges i den vågen, går der max 5 min. så skriger han. Hvis han lægges i den når han sover, er det samme problematik som ovenstående med 25-30 min. Prøver at bevæge barnevognen, men uden held. Hvordan får jeg ham til at sove mere end 30 min?

Om aftenen til natten får han ren ble og nattøj på, pludrer lidt på puslebordet, svøbes i stofble/dyne og får en flaske. Derefter skal han vugges i søvn og lægges fra os. Dette kan vi godt kæmpe med, da han vågner når han lægges. Herefter sover han MAX 3-3,5 time inden han vågner og skal have mad. Inden da er han meget urolig og bevæger sig meget, hvor vi hjælper ham med at nusse over næsen. Han er en meget varm baby og selvom han kun ligger i en kortærmet uldbody, svøbt i tynd stofble, så er der drivvådt under ham. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal gøre? For hvis jeg fjerner svøbet, så bevæger han sig simpelthen så meget og spjætter med armene, trækker benene op under sig hele tiden så han til sidst vågner. Sådan fortsætter natten hvor han efter første opvågning er urolig resten af natten og svær til at få i dyb søvn. Han er simpelthen så motorisk urolig og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre for både han og vi kan få mere søvn?

Det blev lidt langt, beklager, men er i vildrede. Amningen kærer ikke, Maven er problematisk, han er urolig og vil ikke sove. Synes der er mange ting som arbejder imod os og håber på nogle gode råd for at komme godt videre og bedre igennem dagen.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!