Fra 2 til 1 lur

6. april 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Fra 2 til 1 lur

Hej Helen

Tak for svar på mit brev ang. at det var svært at putte. vores datter. Du skriver at hun stadig skal have 2 lure, men hun når bare ikke at blive træt til nr 2 lur. Fx i går, så sov hun fra 9.30 - 10:45 og hun plejer derfor at være træt til en lur ved 14 tiden - men det var hun bare ikke. Hun protesterede meget over at komme i barnevognen og hun faldt i søvn efter 30 min og sov kun 25 min. De dage, hvor hun kun har fået 1 lur her i påsken, har hun ikke udvist træthed inden eller efter. Hun leger, spiser godt og er glad. Så jeg ...

Annonce

... tænker, at hun er klar til kun 1 lur??

Hvis vi arbejder hen imod at hun kun sover 1 lur - skal hun så stadig først puttes ved 19;30 tiden eller hva tid vil hun så kunne være træt?
Hun vil selvfølgelig få 2 lure på de dage hvor behovet skulle være der.

Nu her hvor det tager lang tid at få hende til at sove (hjælper forhåbentlig på det, ved at rykke tidspunktet) Men vil det være dumt at få farmor til at passe og putte hende? Vi har nemlig et arrangement næste weekend, hvor vores datter skal passes og puttes af farmor.

Mange hilsner

Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

20. december 2023 | Udvikling | 15 mdr.

Små børn og onani eller?

Hej Helen Jeg er far til en dejlig pige på 15 måneder, som generelt virker...

Annonce

Viden om børn:

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder