Vågner ofte om natten - 3 mdr.

26. februar 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vågner ofte om natten - 3 mdr.

Hej Helen.

Min datter på 3 1/2 måned har ellers i lang tid sovet godt i egen seng ved siden af mig - hun har taget stræk af 2-3 timer natten igennem og faldet hurtigt i søvn efter amning.
De sidste 14 dage har hun dog haft svært ved at falde til ro efter amningerne og hun vågner ofte med ca 1 times mellemrum natten igennem - ofte er hun ikke særlig sulten men dier meget kortvarigt. Nogle gange falder hun i søvn ligeså snart jeg tager hende op uden at hun får mad og enkelte gange kan jeg få hende til at sove lidt videre ved at ligge en hånd på hende eller ae hende på kinden.

Nogle nætter har jeg givet op og ladet hende komme over og ligge ved siden af mig - jeg sørger for hun ligger ...

Annonce

... stort set fri af mig med egen dyne så hun kun rører mig med skulder og kind. Når hun ligger her sover hun tungt 3 timer i træk. Er dog ked af hvis jeg gør hende afhængig af at skulle ligge opad mig for at sove. Om dagen sover hun 3-4 lure i barnevognen af 1-2 timers varighed.

Hun er i samme periode blevet meget ked af at være i favn hos andre end mig og begynder ofte at græde hvis jeg forlader det rum hun er i.

Så mit spørgsmål er skal jeg hårdt insistere på at hun bliver i egen seng eller er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende lidt bedre til at blive i søvnen. Hun kan ikke lide at blive svøbt og sover normalt kke med sutten men har en sutteklud.

Mange hilsner
Stine og Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far