Brev:
Vågner ofte om natten - 3 mdr.
26. februar 2018
Alder:
3 mdr.
Vågner ofte om natten - 3 mdr.
Hej Helen.
Min datter på 3 1/2 måned har ellers i lang tid sovet godt i egen seng ved siden af mig - hun har taget stræk af 2-3 timer natten igennem og faldet hurtigt i søvn efter amning.
De sidste 14 dage har hun dog haft svært ved at falde til ro efter amningerne og hun vågner ofte med ca 1 times mellemrum natten igennem - ofte er hun ikke særlig sulten men dier meget kortvarigt. Nogle gange falder hun i søvn ligeså snart jeg tager hende op uden at hun får mad og enkelte gange kan jeg få hende til at sove lidt videre ved at ligge en hånd på hende eller ae hende på kinden.
Nogle nætter har jeg givet op og ladet hende komme over og ligge ved siden af mig - jeg sørger for hun ligger stort set fri af mig med egen dyne så hun kun rører mig med skulder og kind. Når hun ligger her sover hun tungt 3 timer i træk. Er dog ked af hvis jeg gør hende afhængig af at skulle ligge opad mig for at sove. Om dagen sover hun 3-4 lure i barnevognen af 1-2 timers varighed.
Hun er i samme periode blevet meget ked af at være i favn hos andre end mig og begynder ofte at græde hvis jeg forlader det rum hun er i.
Så mit spørgsmål er skal jeg hårdt insistere på at hun bliver i egen seng eller er der noget jeg kan gøre for at hjælpe hende lidt bedre til at blive i søvnen. Hun kan ikke lide at blive svøbt og sover normalt kke med sutten men har en sutteklud.
Mange hilsner
Stine og Anna