Night terror - måske

19. februar 2018

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Night terror - måske

Kære Helen

Endnu engang tak for hurtig svar og gode råd.

Denne gang handler det om lillebror, der har været syg en lille uges tid med feber og snue (som så mange andre). Desværre er han begyndt at skrige og græde og sparke og slå i "søvne" om natten, og nu vil jeg høre dig, hvad du tror, det skyldes?

Han har været syg i fire dage og er ved at have det lidt bedre. Men han er ikke rask endnu. Og de sidste tre nætter har han været exceptionelt ked af det om natten.

Det er som om, vi ikke kan nå ordentligt ind til ham, og han sparker og græder og slår, indtil han pludselig sidder op eller endda står på gulvet (hvis vi har taget ham med ned i stuen for ikke at vække storesøster) og rækker ud efter os. Så tager vi ham selvfølgelig op igen, men så begynder det bare forfra.

Der kommer ro på efter en times tid, og der er han så udkørt, at han falder i søvn i vores favn på vej i seng igen.

Hvad søren kan vi gøre? Eller hvad gør vi, der er forkert?

Til orientering er han ...

Annonce

... kommet tilbage i soveværelset, fordi vi syntes, han sov for uroligt til at sove hos storesøster. Det stressede os for meget i løbet af natten. Og vi lader ham også komme op til os, hvis han er ked af det. Der plejer han nemt at sove videre. Men det gør han ikke i de her tilfælde.

Er det mon night terror? Eller en reaktion på noget vi gør?

Vi plejer at skiftes til at putte og sove med ham, fordi man sover bedst inde ved storesøster. Men her imens han har været syg, har min mand taget ham nogle nætter i træk. Er det en dårlig ide? Eller er det en dårlig ide at skiftes?

Vi begyndte at skiftes, da vores datter var mindre og blev meget ked af, at det pludselig var far, der skulle putte, hvis jeg havde puttet flere dage i træk. Derfor passer det (i hvert fald hende bedst), at alle ved, hvem der putter. I dag er det mor, imorgen er det far. På den måde undgår vi en række konflikter.

Men er det bedre for lillebror, at det altid er den samme?

På forhånd mange tak.

Kærlig hilsen L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor