Opfølgning på sidste svar og powernap

1. november 2017

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Opfølgning på sidste svar og powernap

Hej Helen.

Vi forsøger at arbejde med det som du skrev til mig sidst mht. at prøve at ligge min søn lige der hvor han er ved at falde i søvn og så prøve at lulle ham videre ind i søvnen i sengen, barnevognen eller det sted som han nu skal sove. For at komme væk fra at han skal vugges i søvn hele tiden.

Oftest så vågner han dog helt op igen ved skiftet, og er ikke til at lulle videre i søvnen, før vi tager ham helt op og igen enten ligger ham til brystet eller sætte os på en stor bold. Han begynder simpelthen at klynke og nogle gange græde.

Skal vi så bare trøste også prøve at vugge ham hen til der, hvor han er lige ved at sove igen, ligge ham også bare blive ved indtil det lykkedes?

Eller skal vi blot trøste også ligge ham igen med det samme uden at han vugges på ny eller lægges til brystet på ...

Annonce

... ny?

Der ud over er min søn ligesom så mange andre i den alder, som han har nu, hvor han nærmer sig 4 mdr. begyndt at powernappe. Han tager imellem 30 og 45 minutter om dagen, og hvis han får lov at komme op så er han meget pylret og træt blot efter 30 minutter.

Den eneste måde hvor på jeg kan få ham til at sove videre er ved at gå med barnevognen. Derfor puttes han også altid til lur i barnevognen, selvom det ofte også lige kræver en lille gåtur på 10 minutter og lidt held til at kunne stille barnevognen igen.
Er jeg blot nødt til at gå med barnevognen? I forvejen er det svært for mig at få ham til at sove i en barnevogn, som står stille, og jeg er så bange for at jeg få indkodet dette endnu mere i ham ved at skulle gå de lange ture for at kan få bare lidt mere end 30 minutters lur hver dag.

Hilsen Mor til M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor