Baby vil lege om natten

23. oktober 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Baby vil lege om natten

Kære Helen

Tak for tidligere svar på spørgsmål.

Her er endnu et:

Min dreng på snart 8 uger trives og efter at have smidt ammebrikker, virker han mere rolig , spiser bedre og har mere afføring.

Det betyder dog at han ofte har afføring om natten. De sidste 2 nætter har han haft afføring om natten.

Han får typisk afføring, mens jeg ammer ham. Han falder så i søvn ved brystet.

Jeg er jo nødt til at skifte ham og bruge lys, når jeg skal vaske ham. Det betyder at han vågner helt op.

Herefter forsøger jeg at berolige ham, slukke lyset, give sut osv., men ofte smiler han, snakker og vil lege. Han bliver sur, når jeg ligger ham ned og han sparker vildt med benene (han er vild med at “gå” for tiden, mens vi holder ham). Jeg er helt sikker på, at han er bøvset godt af, inden jeg ligger ham ned igen.

Sidste nat var han vågen 2-3 timer og i nat 1 time. Efter lang tids beroligelse i sengen, bliver jeg ...

Annonce

... nødt til at ligge ham i slyngevuggen og vugge ham til ro. Normalt sover han ellers i sengen med mig om natten.

Min dreng sover godt om dagen - typisk mellem amningerne og leg. Han tager dog ofte længere stræk med søvn om eftermiddagen/hen mod aftenen og jeg tænker, om han får sovet for meget om aftenen? (Sover rigtig godt ml. Kl. 19-23). Samtidig tænker jeg, at jeg jo ikke bør holde ham vågen, når han er træt (desuden bliver han ked af det, hvis han er overtræt).

Har du nogle ideer til, hvad jeg skal gøre om natten? Eller om eftermiddagen/aftenen?

Hvornår er det normalt at babyer har en god fornemmelse af nat og dag? Og skal jeg måske bare acceptere, at han sommetider vil lege om natten, fordi han ikke er træt?

Og lige et ekstra spørgsmål: lige nu spiser min dreng hver anden time - ved du hvornår jeg kan forvente, at han kan være mæt i længere tid?

På forhånd tak for svar :)

Med venlig hilsen
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne