Dreng 28 mdr vil ikke sove

5. august 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Dreng 28 mdr vil ikke sove

Hej Helen

Vores dejlige søn på 28 mdr, er blevet noget af en udfordring, Oliver har altid været et barn der sover meget og vi har aldrig haft problemer med at putte ham før nu. Han sover til middag fra ca11:30 til 14:30 uden problemer, men det er når vi når hen til aften putningen det går galt.

Normalt ville jeg begynde at gøre han klar til natten ved en 19-tiden derefter ligger vi os over i vores seng og synger et par sange og så blir der sagt godnat og vi ligger ham over i hans egen seng og går ud af værelset, normalt ville han ligge og snakke ganske velfornøjet og derefter falde i søvn efter en 30 min tid.

Jeg er selv i den tro af faste ritualer er det helt rigtige for Oliver, men her på det sidste er der bare intet der fungere, vores lille hyggestund i sengen, hvor vi ...

Annonce

... synger sange er blevet til at Oliver tonser rundt i sengen og hopper, når jeg så gentagne gange (stille og roligt) har sagt at han skal ligge sig ned og det stadig ikke fungere siger jeg godnat og putter ham i hans egen seng, den halve time som det normalt ville tage før han sover er nu blevet til 2 timer.... han er stadig ikke misfornøjet han ligger bare og snakker.

Jeg har prøvet at lave om på vores putte ritual, læst bog, men det gider han heller ikke. Havde også kraftigt overvejet at afkorte hans middagslur med en time, synes bare det er snydt at vække ham. Det skal lige siges at han vågner af sig selv ved en 6
Tiden uanset om han sover kl 20 eller 22. Og der er ingen forskel på sovetidspunktet om det er i weekenden eller på hverdag hvor han er i dagpleje.

Håber du har nogle gode råd.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor