Brev:
Dreng 28 mdr vil ikke sove
5. august 2013
Alder:
2 år, 4 mdr.
Dreng 28 mdr vil ikke sove
Hej Helen
Vores dejlige søn på 28 mdr, er blevet noget af en udfordring, Oliver har altid været et barn der sover meget og vi har aldrig haft problemer med at putte ham før nu. Han sover til middag fra ca11:30 til 14:30 uden problemer, men det er når vi når hen til aften putningen det går galt.
Normalt ville jeg begynde at gøre han klar til natten ved en 19-tiden derefter ligger vi os over i vores seng og synger et par sange og så blir der sagt godnat og vi ligger ham over i hans egen seng og går ud af værelset, normalt ville han ligge og snakke ganske velfornøjet og derefter falde i søvn efter en 30 min tid.
Jeg er selv i den tro af faste ritualer er det helt rigtige for Oliver, men her på det sidste er der bare intet der fungere, vores lille hyggestund i sengen, hvor vi synger sange er blevet til at Oliver tonser rundt i sengen og hopper, når jeg så gentagne gange (stille og roligt) har sagt at han skal ligge sig ned og det stadig ikke fungere siger jeg godnat og putter ham i hans egen seng, den halve time som det normalt ville tage før han sover er nu blevet til 2 timer.... han er stadig ikke misfornøjet han ligger bare og snakker.
Jeg har prøvet at lave om på vores putte ritual, læst bog, men det gider han heller ikke. Havde også kraftigt overvejet at afkorte hans middagslur med en time, synes bare det er snydt at vække ham. Det skal lige siges at han vågner af sig selv ved en 6
Tiden uanset om han sover kl 20 eller 22. Og der er ingen forskel på sovetidspunktet om det er i weekenden eller på hverdag hvor han er i dagpleje.
Håber du har nogle gode råd.