Brev:
Eftermiddagslur inde på eget værelse
3. februar 2013
Alder:
2 år, 3 mdr.
Eftermiddagslur inde på eget værelse
Kære Helen
Jeg har længe haft behov for at skrive til dig vedr. hjælp til at kunne putte min søn på 27 måneder inde om eftermiddagen, og nu går den ikke længere.
Min søn startede med at putte inde lige da han blev 2 år, han havde lige fået ny dagplejer, og kort tid derefter begyndte den nye dagplejer at putte ham inde, og det er gået så godt i dagplejen med at sove inde om eftermiddagen. Jeg og min mand har kun kunne gøre det 3 gange, andre gange har vi måtte droppe eftermiddagsluren eller putte ham i sin barnevogn med dertil hørende gåtur. Jeg havde tænkt at hvis jeg blot gjorde ligesom om aftenen med en godnathistorie osv. så skulle det nok gå, men han rejser sig i sengen græder, beder om vand, mad, beder om at trille i barnevogn osv. og dette kan stå på i så lang tid at det til sidst slet ikke kan betale sig, at putte ham for klokken er blevet for mange.
Han er ikke stor nok til at kravle ud af sin tremmeseng endnu, men han forsøger og hænger med det ene ben over sengekanten, og jeg tør derfor ikke lade ham være alene på værelset alt for lange af gangen, når han bliver "desperat" for at komme op. Det der altid virker er en køretur et sted hen, og må da også indrømme at han 2 gange har sovet i bilen med tæppe over sig og med flyverdragt på, men det er heller ikke optimalt at have ham sovende i bilen synes jeg.
Jeg mener selv at det er for tidligt at droppe eftermiddagsluren helt, også selvom det kun vil være i weekenden, men han sover typisk kun 10 timer om natten. Han kommer i seng omkring kl. 8.15 og står op omkring kl.6.15-6.45. Vil egentligt også gerne kunne putte ham således han sov kl.7.30 om aftenen, men der er han bare ikke klar og har alt for meget lyst til leg osv. Jeg håber du kan hjælpe mig til at starte på en frisk med putning til eftermiddagsluren inde således han får sin søvn uanset om han er hjemme eller i dagplejen.
Venlig hilsen
mig