Græder ved putning - 3 mdr.

26. februar 2012

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Græder ved putning - 3 mdr.

Kære Helen

Vi har en skøn datter på 3 mdr, som har meget svært ved at give slip og falde i søvn om aftenen. Sådan har det egentlig været lige fra starten.

Hun sover typisk 3-4 lure om dagen.
Ca. kl. 9.00 - 2-3 timer
Ca. kl 13.00 2 timer
Ca kl. 16 30-45 min
Ca. kl 19.30 min (er dog ved at ændre sig)

Hun har et godt sovehjerte om dagen og sover også godt om natten.

Hun er bare så utrolig ked af det ved den sidste lur og når hun bliver lagt til nat omkring kl 21.30.

Jeg har altid med den store haft en aften amning som godnat tår og det har fungeret som den bedste sovemedicin. :-). Men med hende her er det anderledes. Selvom jeg prøver præcist det samme. Det er som om hun ikke kan give slip og overgive sig til søvnen. Det ender ofte med at jeg står inde på værelset med hende og vugger hende, mens hun skriger. Hun er ellers et rigtigt svøbebarn. Sover svøbt om natten og i voksiposen om dagen i barnevognen, men om aftenen fægter hun med arme og ben hvis jeg så meget som bare vover på at svøbe hende. Jeg har prøvet at ...

Annonce

... variere tidspunktet for hvornår hun skal sove, i tilfælde af at hun ikke har været træt nok når jeg har ammet hende, men det er desværre bare resluteret i at hun er blevet overtræt, og så kan jeg slet ikke lægge hende til.

Vi kan lægge hende i barnevognen og gå en tur med hende, eller nogle gange lægge hende i liften og svinge den frem og tilbage. Det falder hun som oftest til ro ved. Men nogle gange har hun jo da forinden været ked af det i 30-45 min. Jeg synes det er hårdt, og ville ønske at det lille menneske kunne finde trygheden og roen i mine arme. Det har kostet en del tårer fra min side...

Den sidste lur hun får omkring kl. 19 har indtil for cirka en uge siden fungeret fint, og hun er vågnet efter en 20-25 min. Men nu er det som om hun egentlig godt kunne sove videre. Det har dog resulteret i at hun midt nat har været lysvågen et par timer, og det har jeg bare ikke overskud til. Derfor har jeg følt mig nødsaget til at vække hende igen, for at holde hende vågen lidt længere om aftenen. Hvad tænker du om det?

Mange hilsner
Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Parforhold

Når I bliver forældre vil sammeholdet og de varme følelser mellem jer sandsynligvis blive styrket. I vil se hinanden på en anden måde, og det kan være meget berigende at se sin partner i den nye rolle som mor eller far. For mange føles det som en ny kærlighed, netop at se sin elskede sammen med det lille barn, det lille menneske man har skabt sammen.

Men det nye familieliv, hvor man pludselig ikke mere er et par, men er forældre kan også være svært og kan være skuffende. Måske er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!