Brev:
Græder ved putning - 3 mdr.
26. februar 2012
Alder:
3 mdr.
Græder ved putning - 3 mdr.
Kære Helen
Vi har en skøn datter på 3 mdr, som har meget svært ved at give slip og falde i søvn om aftenen. Sådan har det egentlig været lige fra starten.
Hun sover typisk 3-4 lure om dagen.
Ca. kl. 9.00 - 2-3 timer
Ca. kl 13.00 2 timer
Ca kl. 16 30-45 min
Ca. kl 19.30 min (er dog ved at ændre sig)
Hun har et godt sovehjerte om dagen og sover også godt om natten.
Hun er bare så utrolig ked af det ved den sidste lur og når hun bliver lagt til nat omkring kl 21.30.
Jeg har altid med den store haft en aften amning som godnat tår og det har fungeret som den bedste sovemedicin. :-). Men med hende her er det anderledes. Selvom jeg prøver præcist det samme. Det er som om hun ikke kan give slip og overgive sig til søvnen. Det ender ofte med at jeg står inde på værelset med hende og vugger hende, mens hun skriger. Hun er ellers et rigtigt svøbebarn. Sover svøbt om natten og i voksiposen om dagen i barnevognen, men om aftenen fægter hun med arme og ben hvis jeg så meget som bare vover på at svøbe hende. Jeg har prøvet at variere tidspunktet for hvornår hun skal sove, i tilfælde af at hun ikke har været træt nok når jeg har ammet hende, men det er desværre bare resluteret i at hun er blevet overtræt, og så kan jeg slet ikke lægge hende til.
Vi kan lægge hende i barnevognen og gå en tur med hende, eller nogle gange lægge hende i liften og svinge den frem og tilbage. Det falder hun som oftest til ro ved. Men nogle gange har hun jo da forinden været ked af det i 30-45 min. Jeg synes det er hårdt, og ville ønske at det lille menneske kunne finde trygheden og roen i mine arme. Det har kostet en del tårer fra min side...
Den sidste lur hun får omkring kl. 19 har indtil for cirka en uge siden fungeret fint, og hun er vågnet efter en 20-25 min. Men nu er det som om hun egentlig godt kunne sove videre. Det har dog resulteret i at hun midt nat har været lysvågen et par timer, og det har jeg bare ikke overskud til. Derfor har jeg følt mig nødsaget til at vække hende igen, for at holde hende vågen lidt længere om aftenen. Hvad tænker du om det?
Mange hilsner
Helene