Brev:
Sovevaner - 3 mdr.
24. januar 2011
Alder:
3 mdr.
Sovevaner  - 3 mdr.
Kære Helen
Min datter kan max være vågen 1½-2 timer ad gangen. Hun er begyndt at powernappe så hver lur i overvejende grad max. varer 30-40 min. Hun vågner hver dag omkring kl. 6 og vil gerne sove omkring 1930-200. Vi er meget glade for opvågnings/sovetidspunktet.
Problemet er, hvornår vi skal lægge de andre lure samt deres varighed, jf. din anbefaling om at 14 uger gamle babyer bør have 3 lure før kl. 16 og 1 efter kl. 16.
Lige nu ser det sådan her ud:
600 - vågner
800-830 Lur 1 (altid 30-40 minutter)
830-1000/1030 vågen
1020- Lur 2 (kan variere - oftes 30 min men en gang imellem længere)
osv.
Hun kan nemlig ikke nøjes med kun 1 lur om formiddagen, med mindre den bliver MEGET lang - nærmest på samme længde som vel anbefales for luren midt på dagen. Og det er vel ikke hensigten?
Hun har fortsat stort behov for lur efter kl. 17 og før kl. 20. Denne lur ligger oftest ca. 1830-1900, men kan også ligge så sent som 1900-1930. Hun sover typisk 30 min. Og hun vil stadig gerne sove kl. 20.
Om natten får hun mad ca. 2.5-3 time - og hun sover hele natten igennem (bortset fra når hun får mad).
Med venlig hilsen
Den spørgende