Pottetræning, er det for tidligt?

10. november 2006

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Pottetræning,  er det for tidligt?

Allerførst en tilbagemelding på det med at Alfred ikke var til at lokke til at gå. Efter at vi er begyndt at lade klapvognen stå herhjemme er der ingen problemer med at han går turen ned til vuggestuen.

Vi er i den heldige situation at vi kan tillade os det er hele foregår i hans tempo, så i morges var der fx tid til at kigge på fiskene i dyrehandlerens vindue. Han vil dog stadig ikke gå på trappen når vi er med (Kan godt når vuggestuen er på tur). Men det er ok med mig, at vi bærer ham op og ned så længe han går og gider gå resten af vejen.

Jeg kom i går ned for at hente ham lige efter middagsluren og så at nogle af de lidt yngre børn sidder på ...

Annonce

... toilettet/potte efter middagsluren og snakkede med pædagogen om, at vi så småt skulle prøve at lokke Alfred til at bruge toilettet eller en potte. Men jeg ved ikke om det er for tidligt. Han kommer endnu ikke og siger til, hvis han har lavet i bleen og virker heller ikke synderligt interesseret i at de andre børn bruger toilettet/potten i vuggestuen.

Han er nu 22 mdr så jeg ved ikke om det som sagt er for tidligt, at vi går igang og hvis ikke, hvordan griber vi det så an. Er det noget med at sætte ham på potten fx hver aften inden sengetid eller hvordan? Og hvad er bedst at bruge toiletindsats eller potte??

Som altid tak for en super brevkasse og god weekend
Mai-Brit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor