Brev:
Tisser i bukserne - 5 år, 2 mdr.
22. juni 2017
Alder:
5 år, 2 mdr.
Tisser i bukserne - 5 år, 2 mdr.
Hej Helen og tak for dit svar sidst vedr lillesøsteren søvn.
Det har hjulpet at vænne hende fra brystet og hun sover nu ca 7 timers sammenhængende søvn :)))
Denne gang er det vedr storebror på godt 5 år. Han kommer hver dag hjem fra børnehaven og har tisset mindst 1 gang i bukserne.
Der er sket meget for han det sidste halve år hvor han er blevet storebror og derudover er vi flyttet og han har skiftet børnehave. Før dette havde han næsten aldrig problemer med st tisse i bukserne. Det skete sjældent. Han var også næsten der hvor han kunne smide natbleen men det er vi langtfra nu.
Han mener ikke at han kan nå toilettet og nogle gange siger han at han ikke kan mærke det. Jeg har mange dage opdaget at han har tisset i bukserne nor jeg henter ham i børnehaven. Jeg ved ikke om han ikke har opdaget det eller om han ikke ønsker at pædagogerne eller kammeraterne skal vide det og hjælpe ham men jeg tænker at det sidste nok ikke er helt forkert.
Herhjemme går det rimelig godt. Jeg er meget obs på at der ikke går for lang tid imellem at han tisser men det er svært i børnehaven. Jeg har diskuteret det med dem en del gange og foreslået faste tidspunkter. Måske er der for mange forskellige indover på een dag. Een sagde også at det var en dårlig ide med faste tider da han så ikke selv mærkede efter.
Jeg håber at du kan hjælpe med nogle gode råd for vi kan mærke at han er meget frustreret i øjeblikket hvilket ses på hans væremåde og jeg tænker at det nok er det med at han tisser i bukserne som spiller en stor rolle.
Kærlig hilsen
A's mor