Brev:
Smide bleen - 3 år, 6 mdr.
18. oktober 2015
Alder:
3 år, 6 mdr.
Smide bleen - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen.
Tak for dine gode svar! Nu har jeg brug for gode råd igen :)
Vores dreng er nu 3 1/2 år, og vi håber meget at han snart kan smide bleen.
Desværre er han langt fra det, tror vi.
Vores dreng, A., har aldrig været god til at sige, når der var noget i bleen, hverken det ene eller det andet. Det er han stadig ikke. Det sker kun sjældent at han gør os opmærksom på at han har lavet noget i bleen. Han vil hellere ignorere det, og benægter ofte, når vi spørger ham.
Jeg har prøvet at få ham til at sidde på potten og hygge sig med bøger osv. Jeg har også prøvet med et lille sæde til toilettet og A. synes at det var fint de første par gange, men nu gider han ikke. Da vi prøvede sidst for et par uger siden, mente han at når han havde siddet der, så havde han tisset :) Der er dog ikke kommet så meget som en dråbe urin endnu.
Er han bare slet ikke klar endnu? Skal man vente eller kan man fremskynde det med at smide bleen?
En veninde fortalte at de havde lykkes med at tage bleen af deres dreng, selvom han heller ikke på at være helt klar. Den første uge gik det ikke så godt, men så kunne han styre det. Hvad tænker du om den metode?
Jeg vil selvfølgelig gerne at det snart skal lykkes for ham at kunne smide bleen, men vil heller ikke forcere noget, som måske kan give bagslag senere..
Hilsen
os