Tisser i bukserne - 3 år, 7 mdr.

14. maj 2013

Kategori:
Alder:
3 år, 7 mdr.

Tisser i bukserne - 3 år, 7 mdr.

Hej Helen

Min søn på 3,5 år tisser i bukserne dagligt og tit flere gange om dagen. Nogle gange op til 4 gange. Han kan også tit have dryppet lidt i underbukserne, inden han kommer på toilet.

Han holdte med ble, da han var 3 år. Havde en del uheld i starten, men har aldrig været ked at det. Det store går rigtig godt og har gjort det hele tiden.
Han kom ikke selv og sagde til i starten, når han skulle tisse, så det var faste toilettidspunkter.

Det gik stille og roligt og han startede i børnehave, hvor han havde uheld og oftest på legepladsen. Han fik ble på udenfor, men indenfor kunne de næsten styre det. Han kom dog aldrig selv og sagde til, så de skulle sørge for, at få ham på toilet.
Vi snakkede med ham om, at han bare ...

Annonce

... skulle sige til det voksne, når han skulle tisse, hvilket er blevet meget bedre.

Men han har dog næsten dagligt uheld i børnehaven og herhjemme. Han siger ikke til, når han har tisset. Spørger vi ham, siger han ofte nej og griner.
Han virker meget ligeglad, men vi forsøger at fortælle ham, at han skal sige til når han skal tisse og vi vil gerne gå med, hvis han ikke vil alene.

Synes slet ikke der sker fremskridt lige pt og blev indimellem ked af det/ sur over alle de uheld. Men skælder ham aldrig ud, men forsøger at snakke med ham om det.

Han du nogle forslag/ ideer til hvordan vi kan få stoppet nogle af uheldene og få ham til at vise mere interesse for toilettet?

Glæder mig til at høre dit svar inden jeg drukner i vasketøj:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.