Brev:
Hjælp til 3 årig - 2 år, 10 mdr.
8. januar 2019
Alder:
2 år, 10 mdr.
Hjælp til 3 årig - 2 år, 10 mdr.
Hej Helen
Søger et råd/ Lidt hjælp..... Min søn V. på snart 3 år har hans mors temperament og hendes følsomhed, (hvilket betyder et stort temperament samtidig med et enormt følsomt indre) det betyder ofte "anfald" hvis han ikke får det lige efter hans hoved. Han slår, sparker og bliver virkelig sur og ked af det.. Vi har prøvet alt muligt og forsøger altid at holde hovedet koldt og snakke med ham og prøve at få ham til at falde til ro og vise at selv om han ikke kan håntere det så kan vi godt være i det sammen med ham men nu begynder det virkelig at være hårdt, jeg bliver så ked af det og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre for at hjælpe ham.. 😓 på det sidste er det blevet virkeligt slemt med at slå og råbe os helt op i hovedet. Det er også begyndt at kunne vende sig mod andre børn hvis vi (hans forældre) er tilstede!
Lidt om V.: bliver 3 år til marts, smed bleen i sommers efter eget ønske, afleverede sine sutter i november efter eget ønske, blev storebror til T. 7 dec. Og startede i børnehave her den 2 januar og det går indtil videre rigtig flot. Han sover til middag i Børnehaven små 2 timer men vi får ham sjældent til at sove til middag i weekenden. Han er et snakke øre med en god fantasi, en rigtig dreng der elsker fodbold, leg med svær og "slås/mosle", meget følsom, han tænker meget over tingene og så har han et temperamt som tit spender ben for ham fordi det er så intens.
Har brug for hjælp/råd til hvordan vi bedst hjælper ham og hvordan vi bedst håndtere at han bliver SÅ sur og slår? Er så træt og ked af at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op.. føler mange kigger på ham og ser en møgunge og ikke ser det lille fantastiske menneske som han er..
Med venlig hilsen
en mor