Når de pædagogiske midler ikke virker

27. februar 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Når de pædagogiske midler ikke virker

Hej Helen.

Vores datter Isabella er virkelig blevet en håndfuld her for tiden.

Hun er utrolig fræk og flabet og slår os, mens hun griner.

Hun er også begynyndt at være grim mod lillebror og derfor kan vi ikke lade dem være sammen uden opsyn og så gør hun det alligevel.

Hun er snart 3,5 år og det går ellers godt med hende.

Men vi har prøvet alle de der ting som man skal. Du ved, de pædagogiske ting, og vi har også hævet stemmen, men det griner hun bare af og fortsætter.

Måske er hun for forkælet.... jeg ved det ikke.... men hun har forandret sig rigtigt meget og stemningen herhjemme er ikke særlig god, fordi hun simpelthen styrer alt.

Alt skal der kæmpes om. Selv ting som hun før i tiden allerede HAR kæmpet mod.

Hun er EKSTREM højrøstet. Jeg ved sgu ikke om hun får lov til for meget, men jeg synes altså vi er gode til at fortælle hende, hvad vi finder os i og hvad vi ikke gør.

At hun så gør det med fuldstændig overlæg (for det er tydeligt at se for enhver) kan virkelig sætte mit pis i kog, men jeg ...

Annonce

... sluger det.

Engangimellem bliver jeg vred og så sender jeg hende ind i stuen og så SKRIGER hun helt vanvittigt. Bagefter kommer hun hen til mig og får et knus og så er det ovre.

Det hjælper ikke en døjt at sige at det gør ondt når hun slår og at det gør man ikke. Det er hun bedøvende liugeglad med. OG med lillebror gør hun det bevidst når jeg siger hun skal passe på ham, fordi han ikke er så lille.

Så slår hun ham igen eller fortsætter.

Det er dog ikke SÅ voldsomt med ham, men hun kammer hurtigt over med ham og vi fortæller at han ikke kan holde til det samme som hende.

Han er bare SÅ glad for hende, så det er jo træls.

Der har ikke været nogen forandring andet end alt det vi har været igennem. Der er dog en forældre der er død op i børnehaven for 2 uger siden og hun har derefter været meget pylret overfor sin far, men det er gået over nu.

Detter her har foregået i snart 1 mdr.

Er hun forkælet???

Hun virker fuldstændig ligeglad med alt og alle. Lever bare i sin egen verden.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene