High need støttegruppe

25. oktober 2007

Kategori:
Alder:
15 mdr.

High need støttegruppe

Kære Helen

Jeg kan læse her i brevkassen, at der er flere forældre, der står i samme situation som os - med et fantastisk barn, der kræver lidt mere og andet, end hvad man kan læse om i bøgerne og se hos andres børn:-)

Vedvarende gråd, alt for lidt søvn -sjældent længerevarende, hurtig udvikling og konstant i armene på mor... sådan har det været de sidste 15 måneder, og jeg har sådan savnet at tale med andre forældre i samme situation.

Familien og folk generelt kommer gerne med "gode" råd, der selvfølgelig ikke hjælper, fordi de ikke ved, hvordan det er at have sådan et barn, og man bliver bare mere og mere forvirret over, om man som mor reagerer forkert i forhold til det, man føler er rigtigt... og alle de bekymringer om, at der er noget galt med ens barn... ...

Annonce

...
Det bliver slet ikke nemmere, når barnet så starter i vuggestue, da man så også her skal overbevise personalet om, at det ikke er fordi ens barn er besværligt (og at man har forkælet det med opmærksomhed)... det er bare meget kommunikerende og nysgerrigt samt morglad ud over det sædvanlige...

At barnet så også har svært ved at sove sammenhængende om natten, gør det ret besværligt som forælder at have fuldtidsjob efter barselsorlov... hvad gør andre???

Kan det lade sig gøre, at man her hos dig kan finde frem til de andre forældre i samme situation, så man kan dele erfaringerne og møde lidt forståelse?

Det er et meget stort ønske fra min side - kan du hjælpe?

Jeg tilføjer min mailadresse, så andre kan kontakte mig:

highneed@forum.dk

Mange hilsner fra Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor