Brev:
High need støttegruppe
25. oktober 2007
Alder:
15 mdr.
High need støttegruppe
Kære Helen
Jeg kan læse her i brevkassen, at der er flere forældre, der står i samme situation som os - med et fantastisk barn, der kræver lidt mere og andet, end hvad man kan læse om i bøgerne og se hos andres børn:-)
Vedvarende gråd, alt for lidt søvn -sjældent længerevarende, hurtig udvikling og konstant i armene på mor... sådan har det været de sidste 15 måneder, og jeg har sådan savnet at tale med andre forældre i samme situation.
Familien og folk generelt kommer gerne med "gode" råd, der selvfølgelig ikke hjælper, fordi de ikke ved, hvordan det er at have sådan et barn, og man bliver bare mere og mere forvirret over, om man som mor reagerer forkert i forhold til det, man føler er rigtigt... og alle de bekymringer om, at der er noget galt med ens barn... ...
...
Det bliver slet ikke nemmere, når barnet så starter i vuggestue, da man så også her skal overbevise personalet om, at det ikke er fordi ens barn er besværligt (og at man har forkælet det med opmærksomhed)... det er bare meget kommunikerende og nysgerrigt samt morglad ud over det sædvanlige...
At barnet så også har svært ved at sove sammenhængende om natten, gør det ret besværligt som forælder at have fuldtidsjob efter barselsorlov... hvad gør andre???
Kan det lade sig gøre, at man her hos dig kan finde frem til de andre forældre i samme situation, så man kan dele erfaringerne og møde lidt forståelse?
Det er et meget stort ønske fra min side - kan du hjælpe?
Jeg tilføjer min mailadresse, så andre kan kontakte mig:
highneed@forum.dk
Mange hilsner fra Louise