Brev:
Afføring - 3 mdr.
5. september 2007
Alder:
3 mdr.
Afføring - 3 mdr.
Hej Helen
Min datter på 13 uger har siden fødslen haft meget svært ved og ondt når hun skal til at have afføring. Op til et døgn inden hun har afføring skriger hun og har smerter (hun har også kolik - så nogle gange kan det være svært at skelne om det er det ene eller det andet, men efterhånden kender jeg hendes gråd og mønster så godt, at jeg kan kende når det er koliken og når det er fordi hun har noget afføring, der skal ud).
Hun har altid fået 3 ml. lactulose fordelt over 2 gange pr. dag og det fungerer sådan set fint, da konsistensen er blød og remoulade-agtig som den skal være. Jeg kan se, at hun har ondt og presser i, som skrevet op til et døgn, men at det ikke gør ondt når først det kommer ud.
Mine spørgsmål lyder:
Hvordan kan det være, at det er så smertefuldt for hende at lave stort?
Er det en del af koliken/normalt for spædbørn?
Er det noget, der går over af sig selv for jeg vil jo være lidt nervøs for hvor smertefuldt det så bliver når hun skal til at have skemad?
Jeg ser frem til dit svar, tak:-)