Flere forandringer

15. oktober 2015

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Flere forandringer

Kære Helen

Mange tak for dit svar ang vores flytning til udlandet, som der nu er 3 mdr til.

Lillebror er næsten 2 mdr og storesøster har på en gang vænnet sig mere til det, men reagerer samtidig stadig. Hun slår og kradser stadig mig og nogle gange ham. Vi fortæller at det er ok hun er vred, men man må ikke slå! I hverdagen kan hun være rigtig sød og harmonisk (især når vi leger og lærer) det ene øjeblik og stiktosset det andet. Hun skriger og råber meget.

Jeg ved ikke hvad der er reaktion på lillebror og hvad der er alder. Jeg er i tvivl om hvor mange nye forandringer vi skal byde hende her mellem lillebror og flytning. Men vi vil rigtig gerne have at hun skærer ned på sit suttebrug. Den er hendes bedste ven, hun råber sut ...

Annonce

... som det første, når noget går hende imod. Hun virker afhængig som om hun går i panik og slet ikke kan eksistere før hun får den. Altså ret voldsomt. Og falder så til ro når hun har den. Det har indtil videre ikke været restriktioner på brugen og vi kan se det på hendes tænder. Men jeg ved ikke helt hvordan vi skal gribe det an at skære ned på forbruget, og må også indrømme at jeg ikke ved om jeg orker flere kampe.

Det skal siges at hun fra starten i vuggestuen lærte at putte sutten i en kasse og hente den til lur. Det fungerer fint derovre, men hun blir dybt ulykkelig herhjemme. Samtidig er det måske også ved at være tid til at træne på potte/toilet? Synes ikke der er et godt tidspunkt for flere forandringer ... hvad tænker du?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Putning af 2 børn

Hej Helen Jeg skriver til dig for at få lidt input til ny putterutine...

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far