Grøn afføring og skrigeture

28. august 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Grøn afføring og skrigeture

Hej igen,

Så har vi endnu engang brug for lidt hjælp.

Lillesøster er nu 11 uger og trives fint. Jeg ammer fortsat og det går faktisk rigtig godt ;o) Om aftenen inden hun skal puttes bliver hun efter amningen suppleret med MME efter behov. Hun spiser vel mellem 50-120 ml MME.

Problemet er at lillesøsters afføring som oftes er grøn og tjæragtig (der kan nærmsest være en slags fast klump) eller en helt tynd gul væske uden gryn (efter vi er begyndt med laktulose - se nedenfor). Hun kan have dage hvor hun skriger/græder meget (flere timer og er utrøstelig) og er tydeligt stiv i kroppen - fornemmer at det er maven der så driller hende.

Vores SP anbefalede at vi prøvede med lidt laktulose. Hun får derfor nu hver dag 3 ml og enkelte dage 2 x 3 ml.

Skrigeturene er der fortsat og enkelte dage er der også grøn afføring. Afføringen er nu mest helt gul og tynd væskeagtig (med 3 ml laktulose).

Vi var til stort bryllup med overnatning i går og var så heldig at kunne ...

Annonce

... have min svigermor med som barnepige. Jeg ammede så lillesøster når hun havde behov for det. Sidste amning var kl 20.30. Herefter fik hun en flaske MME og så fik hun igen en flaske MME ca. kl 02.00 og igen kl. 06.00. Jeg havde drukket et par glas vin og ville derfor ikke amme hende, men malkede mælken ud og smed den væk. Herefter har jeg ammet hende normalt igen.

Der er så sket det at hun i dag her omkring kl 12 for endelig har haft en normal gul grynet ble uden at være ked af det!!! Hun havde ikke nået at få laktulose...

Og så kommer mit spørgsmål endelig! Kan det mon være at der er noget i min modermælk som lillesøsters mave ikke rigtig kan klare og at MME gør at hun får mere normal afføring? Hun har jo fra starten haft problemer med den lille mave og nu hvor hun så har fået 3 flasker MME i løbet af en aften/nat går det fint... Jeg spiser almindelig kost og syntes ikke der er en sammenhæng med hvad jeg spiser og om hun har ondt i maven.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig