Brev:
At vokse op hos bedsteforældre
13. marts 2008
Alder:
5 år
At vokse op hos bedsteforældre
Hej Helen.
Jeg vil gerne spørge om der findes, teori/analyser, eller du har erfaring, på dette område, om der er nogle børn der tager skade af at vokse op hos bedsteforældre? Da jeg har et barnebarn som bor hos bedsteforældre/mor, p.g.a. at forældrene var meget unge, og da barnet var 1 1/2 år gik fra hinanden, derfor tog de over, og vi som det andet bedsteforældre par har barnet fast 1 dag om ugen + ferie, da moderen læser nu på 3 år.
Nu oplever moderen at børnehaven, gir udtryk for at han er omgivet af os for meget, og pyldrer for meget, er ikke skoleklar, det skal siges at begge forældre er meget generte, som også viser sig hos barnet, både ved fremmede og kendte personer, dette er i sig selv hæmmende, men tør dog altid op efter kort tid, det virker ikke som det er med i deres betragtning.
Det skal siges at barnet er meget velfungerende, har aldrig været sen til at lærer, har et veludviklet sprog, er tryg begge steder, da det har været sådan fra sit 1 1/2år. hvad havde der ikke ske hvis ikke der havde været tryghed, stabilitet, ro, i det lille menneskes tidlige opvækst? Dette tror vi på, at vi netop har været med til at skabe.
Glæder os til at hører dit svar.
Venlig hilsen fra
(bekymrede) bedsteforældre