Ammestop når mor begynder arbejde

20. juli 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Ammestop når mor begynder arbejde

Hej Helen.

Jeg er lige lidt i tvivl om nogle ting jeg håber du kan hjælpe mig med. Simone bliver 10 mdr. her om 3 dage og jeg ammer hende 2 gange dagligt (er stoppet med nr 3 amning for 2 uger siden det var den om formiddagen fordi hun ikke gad drikke).

Jeg skal starte arbejde om 3 uger så inden da vil jeg stoppe den amning jeg nu giver lidt over middag MEN MEN mit problem er at Simone faktisk heller ikke rigtig gider at få bryst til puttetid om aftenen hun drikker lige i 10 sek så ligger hun der og snakker og ja jeg prøver til nogle gange og så bliver hun sur, men jeg tilbyder troligt hver aften...men det er jo et problem når jeg starter arbejde for så får hun jo intet ....

Lige nu tager hun en stor tår til middag og jeg putter så mme i hendes havregrød om morgenen ...

Annonce

... og der bruger jeg ca 180 ml og så drikker hun ok med ko mælk men ikke overvældende ....så sammenlagt lige nu er jeg vel på det hun skal indtage .....har tænkt at jeg bare kunne stoppe den til puttetid, det ville jo være en nem måde at få den væk på, når hun ikke er interesset, men så får hun intet bryst når jeg starter arbejde.

Jeg vil ikke til at give tidlig morgen inden jeg kører på arbejde for så sover hun ikke igen. Tænker at hun måske automatisk vil have igen om aftenen når hun ikke får middag og oveni skal undvære mig hele dagen.....hvad tænker du????

Eller skal jeg bare stoppe den om aftenen og så blande mme med komælk som hun kan drikke af og så mme i havregrøden hun er jo næsten 11 mdr når jeg starter arbejde???

Håber du kan hjælpe mig.

Hejsa fra Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.