Brev:
3 måneder gammel dreng afviser brystet
23. januar 2007
Alder:
3 mdr.
3 måneder gammel dreng afviser brystet
Hej Helen
Tak for dit tidligere svar ang. ændret søvnrytme.
Nu har jeg brug for dit råd mht amningen. Gustav fylder 3 mdr den 26.januar. Han spiser ca hver 3.time om dagen. I løbet af de sidste 2 uger er han blevet meget urolig ved brystet. Når han bliver urolig eller utilfreds byder jeg ham brystet og nu er han begyndt ligefrem at afvise det flere gange dagl. Gustav spænder i hele kroppen og kaster sit lille hoved modsat vej og begynder at græde.
Jeg har forsøgt tvillingestilling uden succes og også forsøgt med tålmodig afbøvsning. Efter at Gustav så falder til ro oftest ved at "hænge" over skulderen, kan jeg så nogle gange få ham til at spise ved brystet alligevel. Der er ingen sikker døgnvariation i hans afvisningsmønster. Jeg er nogle gange i tvivl, om jeg måske byder ham brystet på de forkerte tidspunkter.
Jeg har været så fortvivlet at jeg en aften forsøgte at give ham MME, fordi jeg var 100 % overbevist på at han måtte være sulten. Det rørte han dog slet ikke. Han er i øvrigt en dejlig glad og tilfreds dreng, der pludrer og smiler dagen lang. Han vokser og tager pænt på. Så jeg er ikke i tvivl om at han samlet er i god trivsel.
Jeg har anskaffet mig bogen " 60 vidunderlige uger" som du anbefalede og jeg kan jo faktisk genkende mange ting i Gustavs adfærd omkring 11-12 ugers alderen.
Er jeg simpelthen for ihærdig med mit ønske om, at drengen skal have noget at spise? Skal jeg byde ham brystet 1 gang og ved afvisning lade være med at "tvinge" maden i ham og så vente til han virkelig siger til?
Mange tak for en super god brevkasse og hvor lærer man da meget af alle de andres spørgsmål !!!
Med venlig hilsen
Bettina