3 måneder gammel dreng afviser brystet

23. januar 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

3 måneder gammel dreng afviser brystet

Hej Helen

Tak for dit tidligere svar ang. ændret søvnrytme.

Nu har jeg brug for dit råd mht amningen. Gustav fylder 3 mdr den 26.januar. Han spiser ca hver 3.time om dagen. I løbet af de sidste 2 uger er han blevet meget urolig ved brystet. Når han bliver urolig eller utilfreds byder jeg ham brystet og nu er han begyndt ligefrem at afvise det flere gange dagl. Gustav spænder i hele kroppen og kaster sit lille hoved modsat vej og begynder at græde.

Jeg har forsøgt tvillingestilling uden succes og også forsøgt med tålmodig afbøvsning. Efter at Gustav så falder til ro oftest ved at "hænge" over skulderen, kan jeg så nogle gange få ham til at spise ved brystet alligevel. Der er ingen sikker døgnvariation i hans afvisningsmønster. Jeg er nogle gange i tvivl, om jeg måske byder ham brystet på de forkerte ...

Annonce

... tidspunkter.

Jeg har været så fortvivlet at jeg en aften forsøgte at give ham MME, fordi jeg var 100 % overbevist på at han måtte være sulten. Det rørte han dog slet ikke. Han er i øvrigt en dejlig glad og tilfreds dreng, der pludrer og smiler dagen lang. Han vokser og tager pænt på. Så jeg er ikke i tvivl om at han samlet er i god trivsel.

Jeg har anskaffet mig bogen " 60 vidunderlige uger" som du anbefalede og jeg kan jo faktisk genkende mange ting i Gustavs adfærd omkring 11-12 ugers alderen.

Er jeg simpelthen for ihærdig med mit ønske om, at drengen skal have noget at spise? Skal jeg byde ham brystet 1 gang og ved afvisning lade være med at "tvinge" maden i ham og så vente til han virkelig siger til?

Mange tak for en super god brevkasse og hvor lærer man da meget af alle de andres spørgsmål !!!

Med venlig hilsen
Bettina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine