Amning af 3 måneder gammel dreng.

18. september 2006

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning af 3 måneder gammel dreng.

Hej Helen

Det er en fornøjelse at læse dine svar. Indimellem bliver det hele lidt forvirrende og så er det super at kunne gå ind på din side.

Min dreng er snart 3 måneder gammel og jeg har lidt bøvl med amningen. Nogle gange stikker han i et hyl uden lige ved brystet og vil slet ikke og andre gange er der ingen problemer. Jeg tror måske at jeg på et tidspunkt lagde ham til fordi jeg mente at nu måtte han være sulten, men det har jeg så prøvet at lade være med og ventet til ham ligesom har "kaldt" på det (der kunne være gået 4 timer siden sidste måltid)

Men her lørdag aften gik det helt galt og han ville slet ikke ved aftenstid hvorefter jeg prøvede at malke ud og gi' ham det på flaske og så var der ingen problemer og det samme skete søndag morgen.

Han spiser også fint ved brystet om natten, hvor jeg ...

Annonce

... ammer ham en enkelt gang, så jeg er mere end forvirret og selvfølgelig bange for at han ikke får nok. Der er rigeligt med tis i bleen og en ordentlig omgang af det lidt større hver 3. dag. Jeg vil gerne amme fuldt i halvt år, men jeg orker næsten ikke at der er 3 gode dage og 2 dårlige hvor både mor og dreng er kede af det.

Hvor mange gange vil du mene han skal spise i døgnet? Som det er nu ammer jeg max fem gange i døgnet (og der kan godt gå 4-5 timer mellem hans måltider) og jeg ved ikke om det er nok ??????

Håber at du kan hjælpe, da jeg i øjeblikket overvejer at gå over til MME. Også fordi mine bryster producerer i et væk og gør ondt en stor del af dagen (på de dårlige dage) Og, mest af alt overvejer jeg det, fordi jeg synes at det er synd for Lasse at han bliver så ulykkelig og ked af det.

Mange hilsner,
Amalie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder