Brev:
Balance mellem amning og søvn - del 2.
28. august 2020
Alder:
1 mdr.
Balance mellem amning og søvn - del 2.
Hej Helen
Tak for dit udførlige svar omkring søvn og amning. Det er rart at blive bekræftet i min fornemmelse af, at der nok går for lang tid mellem min søns amninger. Vi vil prøve at lave et døgnskema og se, om vi ikke kan få justeret ind, så det hele bliver lidt mere hensigtsmæssigt.
Jeg har et par opfølgende spørgsmål:
1) Hvis jeg prøver at opdele vågentiden, så det er amning på et bryst, hyggetid, pusling og amning på det andet bryst, tæller jeg så 3-4 timer til næste amning fra første eller andet bryst?
2) Nogle gange kan det godt tage 30 minutter eller mere at få ham til at sove, når han bliver lagt i sin seng, selvom han sov ved brystet. Det tid han bruger på at falde i søvn, betyder vel så, at han må sove det mindre og ikke 3 timer, hvis han skal starte en amning hver 3-4 time?
3) Ift. ekstramad på flaske kører vi det som supplering, men max 1-2 gange i døgnet. Tænker du, at vi skal tilbyde den på faste tidspunkter, eller hvis vi føler, at han virker urolig, mine bryster virker “tomme” eller lignende, så det er mere behovsbaseret? Selvom jeg godt nok synes, det kan være svært at gennemskue, hvorfor han f.eks. ikke kan finde ro, når han bliver lagt.
Med venlig hilsen
C.