Brev:
Ammestop - 2 mdr.
17. november 2018
Alder:
2 mdr.
Ammestop - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg har efter 8 ugers kamp valgt at stoppe amningen.
Eller dvs. efter vi er begyndt at supplere med mme er min datter begyndt at skrige og afvise brystet. Jeg har derfor besluttet mig for at stoppe amningen. Hun har i 8 uger ikke taget tilstrækkeligt på trods flere tiltag med malkemaskine, hud mod hud, hvidtøl m.v. Det er ikke det værd, når min datter skal opleve uforudsigelighed i forhold til om der er mælk eller ej. Omkostningerne er simpelthen for store, selvom min drøm var at fuldamme hende til hun var 6. mdr.
Jeg har i dine tidligere svar læst, at man stopper bedst amningen ved at skære en amningen væk af gangen. Dette har jeg forsøgt, men idet at hun til tider afviser brystet og ikke sutter så effektivt som hun plejer efter flasken har jeg fået det ret skidt. Jeg har en knaldende hovedpine og rigtig utilpas. Jeg har ikke feber. Kan det være brystbetændelse?
Jeg har talt med min egen SP om det, men føler ikke rigtigt der kom noget brugbart ud af det andet end jeg skulle tage en stram bh på...
Det hjælper, at ligge hende til - men problemet er at mælken jo løber til efterfølgende igen og det er ikke altid hun vil tage brystet eller vil sutte effektivt.
Jeg ved at man kan få ammestop piller, men egentlig vil jeg helst afslutte det naturligt ved at skære en amningen væk af gangen - også for hendes maves skyld, så den kan følge med i forhold til modermælkserstatningen.
Men faktum er at jeg er rigtig utilpas og skidt nu - føler jeg er ved at være syg, men har ikke feber.
Hvordan griber jeg det an?
Kærlig hilsen
En bekymret mor.