Brev:
Afviser mælk - 2 mdr.
4. januar 2017
Alder:
2 mdr.
Afviser mælk - 2 mdr.
Kære Helen
Her er mit første spørgsmål til dig.
Jeg har en 11 uger gammel søn, som ikke har haft en let start på livet. Han blev først 20 mindre end snittet, har grædt rigtig meget og er helt utrolig urolig.
Vi har været til masser af lægetjek, været indlagt til observation på hospitalet for at tjekke, om han fejlede noget. Det var SPs anbefaling med indlæggelse, og de fandt intet, blot at han fik for meget mad, hvorfor vi efterfølgende holdt os stringent til ammeplan om et bryst hver tredje time... efterhånden spiste han færre minutter, men vi holdt fast.
Ved SP-tjek var han pludselig faldet under sin egen kurve, så nu skal han gerne spise mere, hvorfor SP har anbefalet flaske. Øv. Jeg havde jo ellers mælk nok. Så det har været op og ned, og nu er situationen den, at han ofte afviser bryst, selv om han ikke har spist længe, dvs flere timer. Nogle gange accepterer han så flaske i stedet, andre gange afviser han også den. Det har nu været slemt og svært at få mad i ham i en uges tid, og jeg er vildt nervøs, fordi han jo i forvejen er så lille. 5200 gram, 11 uger.
Mit spørgsmål er: er det ok, at en baby som ham ikke spiser i måske fem timer? Jeg har mælk, måske er nok, men han afviser også, selv om der er mælk. Hvad skal jeg stille op for at vide, at han får næring nok?
På forhånd tak!