Afviser mælk - 2 mdr.

4. januar 2017

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Afviser mælk - 2 mdr.

Kære Helen

Her er mit første spørgsmål til dig.

Jeg har en 11 uger gammel søn, som ikke har haft en let start på livet. Han blev først 20 mindre end snittet, har grædt rigtig meget og er helt utrolig urolig.

Vi har været til masser af lægetjek, været indlagt til observation på hospitalet for at tjekke, om han fejlede noget. Det var SPs anbefaling med indlæggelse, og de fandt intet, blot at han fik for meget mad, hvorfor vi efterfølgende holdt os stringent til ammeplan om et bryst hver tredje time... efterhånden spiste han færre minutter, men vi holdt fast.

Ved SP-tjek var han pludselig faldet under sin egen kurve, så nu skal han gerne spise ...

Annonce

... mere, hvorfor SP har anbefalet flaske. Øv. Jeg havde jo ellers mælk nok. Så det har været op og ned, og nu er situationen den, at han ofte afviser bryst, selv om han ikke har spist længe, dvs flere timer. Nogle gange accepterer han så flaske i stedet, andre gange afviser han også den. Det har nu været slemt og svært at få mad i ham i en uges tid, og jeg er vildt nervøs, fordi han jo i forvejen er så lille. 5200 gram, 11 uger.

Mit spørgsmål er: er det ok, at en baby som ham ikke spiser i måske fem timer? Jeg har mælk, måske er nok, men han afviser også, selv om der er mælk. Hvad skal jeg stille op for at vide, at han får næring nok?

På forhånd tak!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge